Własny blog jest nie do przecenienia jeśli myślisz o pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem swojej strony internetowej, ale czy blog może przynieść jakieś korzyści dla twojego biznesu ?
Tego typu pytania często padają w wyszukiwarce Google czy w social mediach i nie są bezpodstawne ponieważ wszędzie aż huczy od tego że tworzenie własnego firmowego bloga jest fundamentalne dla widoczności w internecie.
Z prawie 4 miliardami ludzi na całym świecie podłączonych do Internetu, teraz jest idealny czas dla firm na włączenie blogowania do ich strategii marketingowych.
Blogowanie nie tylko pomaga zwiększyć ruch w witrynie i promować swoje produkty i usługi, ale także pomaga budować relacje z potencjalnymi klientami.
Ten post mówi o wielu zaletach blogowania dla biznesu oraz o tym, jak możesz zacząć tworzyć linki przychodzące i odpowiednie treści, które kierują ruch do Twojej witryny.
Zastanów się, jak ludzie znajdują Twoją stronę internetową.
Mogą wpisać twoje imię i nazwisko bezpośrednio w swojej przeglądarce, ale to dotyczy odbiorców, których już masz. Wiedzą kim jesteś i jesteś na ich radarze. To nie pomoże ci uzyskać więcej ruchu oprócz tego, co już otrzymujesz.
Możesz płacić za ruch, kupując listy mailingowe (nie rób tego bo to jest nielegalne), wysyłasz spam i masz nadzieję, że niektórzy ludzie otworzą Twóje-mail i klikną a może zainteresują się ofertą a może wręcz przeciwnie pierwsze co zrobią to zadzwonią na policję – nie popełniaj tego błędu ….
Możesz płacić za ruch, kupując reklamy. To nie jest nielegalne, ale dość drogie.
Jak więc możesz przyciągnąć nowy ruch i czytelników do swojej witryny ?
Właśnie poprzez pisanie bloga i optymalizując witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Pomyśl o liczbie podstron w swojej witrynie. Zastanów się, jak często aktualizujesz te strony. Chyba nie tak często, prawda ?
Musisz wiedzieć że im częstsza aktualizacja tym lepiej bo angażujesz boty wyszukiwarek w indeksowanie swoich treści, wyszukiwarki widzą że w twoim serwisie coś się dzieje.
Blog to świetny sposób na rozwiązanie obu tych problemów czyli braku zainteresowania ze strony Google-a a co za tym idzie braku ruchu w interesie.
Za każdym razem, gdy tworzysz i publikujesz post na blogu, strona indeksu Twojej witryny zwiększa się o jeden. Oznacza to, że masz kolejną szansę na pojawienie się na stronach wyników wyszukiwania (SERP) i zwiększenie ruchu na swojej stronie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Wyszukiwarka widzi że na stronie coś się dzieje i że może są to wartościowe treści z którymi warto podzielić się szerzej (darmowy ruch….)
Blog dla Twojej firmy może również pomóc znaleźć Cię w mediach społecznościowych. Za każdym razem, gdy tworzysz nowy artykuł, tworzysz treści, które ludzie mogą udostępniać w swoich sieciach społecznościowych (np. Facebook). Pomoże Ci to przedstawić Twoją firmę nowym odbiorcom, którzy mogą Cię jeszcze nie znać.
Treść bloga pomaga również utrzymać obecność w mediach społecznościowych.
Zamiast prosić menedżerów mediów społecznościowych o tworzenie zupełnie nowych treści w mediach społecznościowych (lub tworzenie ich samodzielnie), blogi działają jako repozytoria treści a Ty jedynie udostępniasz w social mediach linka do nich. Nie powielasz tych samych treści.
Możesz rozszerzyć swój zasięg społecznościowy dzięki zawartości bloga i przyciągnąć nowych odwiedzających witrynę do swojego bloga za pośrednictwem kanałów społecznościowych.
Teraz, gdy Twoja strona internetowa generuje ruch za pośrednictwem bloga, masz możliwość konwersji tego ruchu na potencjalnych klientów.
Tak jak każdy wpis na blogu to kolejna zaindeksowana strona, tak każdy wpis to nowa okazja do generowania nowych leadów.
Sposób działania jest prosty. Po prostu dodaj wezwanie do działania generujące leady do każdego posta na blogu.
Często te wezwania do działania prowadzą do bezpłatnyche-booków, biuletynów, seminariów internetowych, quizów lub ogólnie do wolnego źródła informacji.
Dla tych, którzy nie wiedzą, jak działa konwersja leadów, oto proste wyjaśnienie:
Jeśli przewiniesz ten postna blogu, zobaczysz właśnie przykład wezwania do działania. My zajmujemy się budową stron internetowych ich pozycjonowaniem ,pomagamy firmom w generowaniu leadów.
W rzeczywistości 99,9% publikowanych przez nas postów na blogu zawiera wezwania do działania, po to tworzy się bloga. W ten sposób zamieniasz ruch na stronie w potencjalnych klientów.
Najlepsze blogi biznesowe odpowiadają na często zadawane pytania czytelników i klientów.
Nieustannie tworząc wartościowe treści i artykuły dla docelowych odbiorców, staniesz się uznanym autorytetem w branży.
Z czasem każdy post na blogu będzie ci generował bardzo wysokie zainteresowanie które będzie konwertowało na zamówienia twoich produktów lub usług.
W końcu dlatego wiele osób decyduje się na założenie bloga.
W poniższym filmie omawiam to w nieco większych szczegółach, wystarczy kliknąć (nie przewijaj strony bo film zostanie zatrzymany)
Załóżmy, że Twoi potencjalni klienci znajdują odpowiedzi na swoje codzienne pytania w postach na blogu napisanych przez osoby z Twojej firmy. W takim przypadku chętniej Ci zaufają i wejdą w tzw. lejek sprzedażowy. Ponieważ pomagałeś im w przeszłości, jeszcze zanim byli zainteresowani kupnem czegokolwiek od Ciebie.
Potencjalni klienci, którzy czytają Twoje wpisy na blogu, zwykle wchodzą w lejek sprzedażowy z większą wiedzą na temat Twojego produktu lub usługi, rynku i branży. To sprawia, że rozmowy sprzedażowe są znacznie bardziej produktywne niż rozmowy między dwoma nieznajomymi.
Linki przychodzące lub zwrotne to jeden z 200 czynników, które algorytm Google bierze pod uwagę przy ustalaniu rankingu witryny na stronie wyników wyszukiwania. Wielu ekspertów i właścicieli małych firm uważa linki zwrotne za trzeci najważniejszy czynnik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Tworzenie struktury linków przychodzących jest bardzo ważne, niestety nie jest to łatwe i tanie. O ile treści na własnym blogu możesz tworzyć za darmo o tyle opublikować artykułu w poczytnym portalu za darmo nikt ci nie pozwoli chyba że jesteś wybitnym specjalistą o unikalnych zdolnościach i chęci dzielenia się swoim doświadczeniem bezinteresownie z innymi.
Linki z zaufanych witryn pełnią rolę wotum zaufania lub rekomendacji. W ten sposób Google wie, że jesteś godny zaufania i ekspertem w swojej branży.
Kolejną zaletą linków zwrotnych jest to, że pomagają zwiększyć autorytet domeny i wygenerować wzrosty pozycji na wielu wartościowych słowach kluczowych na które twoja witryna zacznie się coraz wyżej pojawiać w wynikach wyszukiwania.
Wyobraź sobie, że w niedzielę siedzisz przez godzinę aby napisać i opublikować post na blogu. Załóżmy, że Twój post na blogu uzyska 100 wyświetleń i 10 potencjalnych klientów w poniedziałek. We wtorek uzyskasz 50 wyświetleń więcej i 5 leadów. Kilka osób znalazło go w mediach społecznościowych, a niektórzy z naszych obserwatorów znaleźli go za pośrednictwem pocztye lektronicznej i RSS.
To nie koniec.
Ten post jest cały czas oceniany, więc możesz nadal uzyskiwać ruch z tego bloga w nadchodzących dniach, tygodniach, miesiącach i latach.
Wczorajsze wysiłki mogą zamienić się w setki tysięcy wyświetleń i leadów w przyszłości.
Ponad to możesz zarabiać na treści swojego bloga na wiele kreatywnych sposobów. Modele biznesowe, takie jak marketing afiliacyjny, oznaczają, że prawie każdy blog może generować przychody, od makijażu ,mody po tematy związane z maszynami rolniczymi czy uprawą buraka cukrowego.
Istnieją różne programy partnerskie, które pozwalają zarabiać pieniądze, polecając ludziom powiązane produkty i usługi.
Jeśli chodzi o blogowanie, większość sprzedaży będzie prawdopodobnie pochodzić ze starych artykułów.
Dla mnie pokazuje to skalowalność bloga biznesowego.
Nie uzyskasz natychmiastowych wyników, ale z czasem możesz spodziewać się przewidywalnego natężenia ruchu i potencjalnych klientów bez dodatkowych inwestycji w zasoby. Praca związana z generowaniem tego ruchu i potencjalnych klientów została już wykonana. Ważne jest aby nie przestawać tego robić, dzięki temu zadziała efekt kuli śnieżnej, im dłużej będziesz to robił tym większy ruch będziesz agregował.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o długoterminowym wpływie blogowania i o tym, jak lepiej wykorzystać organiczne rankingi swojego posta na blogu, sprawdź tę taktykę blogowania, o której nikt nie mówi – optymalizacja z myślą o przeszłości.
Kolejną zaletą blogowania dla dużych i małych firm jest to, że jest to narzędzie do dzielenia się wiadomościami i historiami z życia firmy.
Blogi mogą zawierać nie tylko artykuły, ale także posty prezentujące działania Twojej firmy.
Zatrudniłeś nowego menedżera ds. marketingu treści?
Porozmawiaj o tym na swoim blogu.
Wywiady z marketerami internetowymi lub ekspertami branżowymi?
Opublikuj to na swoim blogu.
Czy masz świetny przykład pokazujący, jak Twój produkt lub usługa może pomóc Twoim klientom?
Poinformuj o tym odbiorców na swoim blogu.
Organizujesz lokalne targi lub targi branżowe?
Zwróć uwagę na swoje wydarzenie za pośrednictwem swojego bloga.
Publikowanie firmowego posta na blogu nie tylko humanizuje Twoją markę, ale także pomaga odbiorcom zrozumieć, że nie zawsze myślisz o sprzedaży.
Istnieją inne powody, dla których firmy chcą blogować, ale myślę, że są one zbyt małe, aby skorzystać z głównych zalet blogowania.
Na przykład lubię używać blogów do taniego testowania dużych kampanii, zanim włożę dużo pieniędzy i czasu w ich tworzenie.
Nie jest to podstawowe zastosowanie, ale jest niezbędnym narzędziem do blogowania biznesowego, ale dla mnie jest to dodatkowa korzyść.
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o korzyściach z tworzenia bloga firmowego, lub może planujesz uruchomienie swojej strony internetowej zintegrowanej z blogiem firmowym i chciałbyś z kimś porozmawiać – skorzystaj z poniższego formularza, rozmowa nic nie kosztuje, porady również.