Kreator logo firmy
24 października 2021Strony responsywne
24 października 2021[ad_1]
Technik zatrzymania klienta na stronie www jest mnóstwo, jedne bardziej inne mniej skuteczne, opiszę te które sprawdzają się w firmach usługowych, myślę że sprawdziłyby się dobrze także w każdej innej branży.
Niestety nie mam dobrej wiadomości, aby mieć stronę internetową czy sklep internetowy które skutecznie skupia uwagę potencjalnego klienta trzeba w to włożyć trochę własnego wysiłku, ale uwierzcie mi ciężka praca się w tym przypadku opłaca.
Załóżmy na stronie internetowej bloga zintegrowanego np pt. PORADY, po co, żeby oferować darmowe porady ludziom którzy i tak nic u mnie nie kupią ?
Nie, to jest właśnie przykład krótkowzrocznego myślenia, zadanie takiego bloga jest wielowymiarowe:
1. Blog taki po pewnym czasie ściągnie na Twoją stronę www samoistnie bardzo stargetowany ruch z wyszukiwarek, nie tylko Google, osób które aktywnie poszukują usług/produktów które oferujesz
2. Blog taki jeśli korzystasz z innych form reklamy np. google AdWords pozwoli Ci znacznie zwiększyć tzw. konwersję czyli de facto sprzedaż
Ad1. Prawdą znaną na zachodzie od ponad dekady jest to że aby klient coś u nas kupił trzeba mu najpierw dać jakąś wartościową informację / usługę za darmo, po co zapytasz , po to żeby klient nabrał zaufania do Ciebie.
Warunek jest jeden, jeśli na swojej stronie www będziesz pisał tekstem marketingowym którego zadaniem, jedynym zadaniem będzie promowanie Twoich usług – daruj sobie bo nic z tego nie będzie, strony internetowe mające takie blogi nic nie wartościowego nie wnoszą, aby skutecznie stymulować sprzedaż internetowa trzeba odrobiny wysiłki, wszyscy mamy dosyć tego bełkotu na co dzień, za granicą techniki marketingowe wyprzedzają o lata świetlne to co stosujemy szeroko w Polsce warto czerpać z tego jak najwięcej. Moim zdaniem nie jest niczym złym korzystanie ze sprawdzonych przykładów bardziej doświadczonych gospodarek, zwłaszcza gdy ma to wymierne efekty po stronie sprzedaży za pośrednictwem strony www (:
Reasumując aby to miało jakikolwiek sens musisz pisać artykuły które rozwiązują jakiś problem potencjalnego kupca, pozwalają mu zaoszczędzić parę zł na nietrafionej inwestycji nad którą się właśnie zastanawiał i nie musi to być wcale coś bezpośrednio powiązanego z tym co Ty oferujesz na swojej stronie internetowej.
Ty najlepiej znasz swój rynek i wiesz czego klienci poszukują, jakich informacji na temat usługi czy produktów które oferujesz, otocz swoje produkty/ usługi takimi artykułami które będą odpowiadały na pytania potencjalnych klientów , ich wątpliwości, daj im rzetelną informację za darmo, to Cię nic nie kosztuje a zbudujesz tym zaufanie i co równie ważne odróżnisz się od konkurencji.
Pamiętaj że jesteś (twoja strona internetowa) jedną z 20 zakładek które Twój potencjalny klient ma właśnie otwartych w swojej przeglądarce, tylko od Ciebie zależy czy ta osoba nawiąże z Tobą kontakt czy nie, jeśli tak – masz duże szanse że tej osobie coś sprzedaż, jeśli nie teraz, to może za tydzień, za miesiąc. Pamiętaj jedno, jeśli na Twoim blogu pojawiają się co kilka dni jakieś artykuły Klient ma większą motywację do tego aby zrobić bookmark-a.
Po jakimś czasie – najczęściej już po miesiącu pisania jeśli publikujesz co parę dni, pojawia się pierwszy ruch organiczny z Google. Jak to działa. Google w 2013 roku diametralnie zmieniło zasady gry w branży SEO, treści na stronie internetowej są obecnie najważniejszym czynnikiem on-page dzięki którym można efektywnie pozycjonować nawet najbardziej konkurencyjne frazy kluczowe. Ale nie jest to ich największa zaleta, największą zaletą jest to że w taki sposób budujesz zaufanie, nie chodzi mi tym razem o klientów ale o Google, Google ceni sobie strony internetowe na których coś się dzieje, na których pojawiają się cyklicznie nowe wartościowe artykuły, nagrodzi cię za to ruchem z tzw. long taili czyli fraz niszowych. Po roku blogowania 2 razy w tygodniu możesz mieć kilkuset odwiedzających dziennie, dla zobrazowania wartości takiego ruchu podam przykład, w AdWords przeciętny klik to od 1 – 2 zł, pomnóż sobie teraz np. 300 odwiedzających dziennie przez 30 dni miesiąca, ile musiałbyś zapłacić za ten ruch w Google AdWords ?
Od 9000 – 18000 zł !!!!
Blogując cały ruch jaki masz na swojej stronie internetowej masz ZA DARMO !!!
Jest różnica ?
AD2. Blogowanie ma jeszcze jedną ważną bardzo ważna cechę, ludzie którzy poprzez takie artykuły wchodzą na Twoją stronę www najlepiej „konwertują” czyli częściej niż inne grupy zamieniają się w klientów. Załóżmy prowadzisz warsztat samochodowy, publikujesz na swojej stronie internetowej porady na tematy związane z tym jak należy dbać o auto ,jak można zrobić coś prostego samemu, klient czytający Twojego bloga wie że jesteś mechanikiem, być może po wymianę przewodów zapłonowych do ciebie nie przyjedzie ale z pewnością pojawi się gdy trzeba będzie zmienić klocki hamulcowe albo wymienić jakąś część w silniku, strona internetowa która koncentruje uwagę czytelnika zwiększa znacznie szansę na pozyskanie go jako klienta.
Chodzi o utrzymanie zainteresowania klienta, dopóki klient jest w stanie przeczytać na Twoim blogu coś wartościowego, dopóty będzie go odwiedzał, w pewnym momencie wprowadzi Twój numer telefonu do swojej książki adresowej i masz pozyskanego klienta, proste ?
Tak jak pisałem na początku technik pozwalających na zatrzymanie klienta na stronie internetowej jest mnóstwo, w kolejnych artykułach będę opisywał kolejne.
Jeśli jesteś zainteresowany czymś takim jak strona internetowa cena wykonania strony www jest do pobrania w tym linku – >POBIERZ
Jeśli jednak myślisz poważnie o pozyskiwaniu klientów z Internetu za pośrednictwem swojej strony internetowej weź sobie zawartość tego artykułu do serca. Pamiętaj tutaj nie ma półśrodków, czasy kiedy dało się w prosty sposób oszukać wyszukiwarkę minęły bezpowrotnie, w chwili obecnej Google czerpie informacje o naszych zachowaniach z profili które zakładamy w Google, będąc tam zalogowanym udzielamy wyszukiwarce zgody na trackowanie naszych zachowań w internecie. Google nie da się oszukać tanimi sztuczkami więc jeśli myślisz że zapłacisz komuś 300 zł i za to dostaniesz mnóstwo klientów to jesteś nie poprawnym optymistą (:
Pracę u podstaw musisz wykonać sam, lub zatrudnić profesjonalnego autora który jest bardzo dobrze zorientowany w Twojej tematyce który będzie okresowo publikował posty na Twoim blogu w zamian za jakieś wynagrodzenie.
W przypadku pytań formularz kontaktowy dostępny jest poniżej, odpowiem na każde pytanie bezpłatnie, doradzę, podpowiem, nawet jeśli masz już stronę internetową (:
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli uznasz ten artykuł za coś wartościowego, coś czym warto się podzielić będziemy wdzięczni jeśli udostępnisz go na jakimś portalu społecznościowym czy gdziekolwiek indziej w Internecie, czy nawet przesyłając mailem do osoby którą znasz która być może na jego przeczytaniu skorzysta.
[ad_2]
Być może zainteresują cię także:
- Reklama Google Koszt
- Dlaczego strona internetowa jest ważna
- Dlaczego strony internetowe wolno się otwierają
- Strona internetowa w kilku językach
- Strona one page
- Jak zarejestrować domenę
- Pozycjonowanie strony internetowej
- Grafika na stronę internetową
- Strona internetowa za darmo
- Strona internetowa cena