Jak zwiększyć zasięg na Instagramie, aby dotrzeć do nowych odbiorców i zamienić ich w płacących klientów ?
Budowanie zasięgu na Instagramie może pomóc ci osiągnąć cele biznesowe — zwiększyć świadomość marki, zbudować społeczność online, a nawet sprzedać twój produkt czy usługę.
Kilka lat temu budowanie strategii marketingowej na Instagramie było dość proste. Instagram wyświetlał posty chronologicznie.
Ale Instagram zmienił się od swoich początków tj i inne media i coraz trudniej jest zwiększyć zasięg i dostarczać treści docelowym odbiorcom tak jak niegdyś.
Ten post pomoże Ci zwiększyć zasięg organiczny i zwiększyć obecność na Instagramie.
Ze względu na szybki rozwój Instagram musiał wprowadzić algorytm tj zrobiło to Google. Algorytm Instagrama wybiera, które zdjęcia i filmy zajmą wysokie pozycje w aktualnościach użytkowników a które nigdy tam się nie znajdą. Im wyższy ranking postów, tym większy zasięg na Instagramie wygeneruje co przełoży się na odpowiedni ruch.
Ale jak dokładnie działa algorytm Instagrama?
Dla wielu użytkowników wprowadzenie algorytmu oznaczało spadek zasięgu organicznego. Znacznie mniej Instagrammerów mogło zobaczyć pojedyncze zdjęcia i filmy. W rezultacie współczynniki konwersji gwałtownie spadły.
Instagram przez długi czas utrzymywał zasady działania algorytmu w tajemnicy. Niedawno platforma mediów społecznościowych rzuciła nieco światła na algorytm i obaliła kilka mitów.
Jeśli chcesz zwiększyć swój organiczny zasięg na Instagramie, musisz wiedzieć, jak wykorzystać algorytm na swoją korzyść.
Oto, co do tej pory ujawnił Instagram:
Skoro znasz zasady algorytmu, możesz je wykorzystać na swoją korzyść i zbudować silny, organiczny zasięg na Instagramie.
Jak wykorzystać zasady algorytmów Instagrama na swoją korzyść i zwiększyć zasięgi?
W tym poście przedstawiam kilka wskazówek , które pomogą zwiększyć zasięg na Instagramie, przyciągnąć nowych obserwujących i zwiększyć współczynniki konwersji.
Trochę już wiemy o działaniu algorytmu Instagrama. Istnieją 3 kluczowe czynniki, które algorytm Instagram bierze pod uwagę podczas rankingu postów. Spróbuj wdrożyć te spostrzeżenia do swojej taktyki, a zobaczysz wzrost zasięgu na Instagramie.
Kanały mediów społecznościowych opierają się teraz na znaczących interakcjach między użytkownikami. Dlatego tak ważne jest publikowanie treści, które będą interesujące dla twoich odbiorców.
Zachęć obserwujących do interakcji z Twoim kanałem na Instagramie, publikując starannie wyselekcjonowane zdjęcia z urzekającymi opisami i mocnymi wezwaniami do działania. Postaraj się przykuć ich uwagę już na samym początku, aby spędzili więcej czasu na Twoim koncie.
Instagram nie wyświetla treści chronologicznie, ale czas opublikowania Twojego postu jest nadal ważny.
Zadbaj o to, by nowsze posty pojawiały się jako pierwsze w aktualnościach, dzięki czemu Twój kanał będzie bardziej świeży i twój odbiorca nie przeoczy ważnych chwil.
Ustal najlepszy czas na publikowanie i trzymaj się go ,to nadal jest istotną częścią zwiększania zasięgu organicznego na Instagramie.
Po aferze Cambridge Analytica platformy społecznościowe musiały się zmienić. Algorytm Instagrama analizuje głębokość relacji między Tobą a Twoimi obserwatorami. Jeśli ktoś lubi i komentuje Twoje posty na Instagramie częściej niż treści innych użytkowników Instagrama, będzie bardziej prawdopodobne, że zobaczą więcej treści od Ciebie.
Jaki to ma wpływ na zasięgi na Instagramie ?
Lepiej mieć stały przepływ zaangażowania, nawet jeśli nie jest to najwyższy wskaźnik, niż kilka skoków polubień i komentarzy pod różnymi postami.
Wielu marketerów twierdzi, że aby odnieść sukces na Instagramie, należy kierować się dwoma wskaźnikami — zasięgiem na Instagramie i wyświetleniami na Instagramie.
Cóż … mają rację.
Zasięg na Instagramie zdefiniujemy sobie w następnym akapicie. Na razie skupmy się na wyświetleniach na Instagramie.
Wyświetlenie na Instagramie to całkowita liczba wyświetleń Twojego posta na Instagramie.
Wyjaśnię na przykładzie.
Jeśli ktoś przewinie stronę w dół i zobaczy Twój post, liczy się to jako jedno wyświetlenie. Jeśli ta sama osoba widzi ten sam post po raz drugi, jest to jeszcze jedno wyświetlenie. Pamiętaj, że na Instagramie udało Ci się dotrzeć tylko do jednej osoby, liczba wyświetleń nie ma nic wspólnego z unikalnymi użytkownikami.
Na tym polega różnica między zasięgiem na Instagramie a wyświetleniami na Instagramie.
Zasięg odnosi się do poszczególnych użytkowników, a wyświetlenia do łącznej liczby wyświetleń. Dlatego liczba wyświetleń na Instagramie zawsze będzie wyższa niż liczba zasięgu na Instagramie.
Zasięg na instagramie to liczba unikalnych osób, które widzą Twoje treści i mogą z nimi wchodzić w interakcje.
Istnieją dwa rodzaje zasięgu – zasięg organiczny, w ramach którego tworzysz angażujące treści, hashtagi i inne techniki, aby pojawiać się wysoko w kanale odbiorców.
Drugim rodzajem zasięgu, który możesz uzyskać, jest zasięg płatny, w ramach którego kupujesz reklamy na Instagramie, aby sponsorować wyświetlanie swoich treści.
Zasięg organiczny jest znacznie trudniejszy do osiągnięcia, ale jest też znacznie bardziej korzystny, jeśli chodzi o maksymalizację współczynników konwersji z Instagrama lub w zasadzie dowolnego innego kanału mediów społecznościowych.
Istnieje kilka łatwych technik na Instagramie, aby zwiększyć zasięg swoich postów. Te wskazówki i triki pomogą Ci walczyć ze skutkami działania algorytmu na Instagramie, a także dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców.
Jeśli chodzi o zasięgi na Instagramie, niezwykle ważna jest liczba polubień i komentarzy otrzymanych zaraz po opublikowaniu. Jeśli początkowa runda zaangażowania jest wysoka, jest bardziej prawdopodobne, że Instagram wypchnie Twój post wyżej w kanale.
Znalezienie odpowiedniego czasu na opublikowanie posta na Instagramie nie powinno być problemem, jeśli masz konto firmowe na Instagramie. Zajrzyj do Instagram Insights i sprawdź, kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni.
Nie martw się, jeśli nie masz konta firmowego na Instagramie. Istnieją narzędzia analityczne na Instagramie, które Ci w tym pomogą. Spójrz na Iconosquare, Buzzsumo. Narzędzia przeanalizują, kiedy docelowa grupa obserwujących jest najbardziej aktywna i przedstawią dane w przejrzystej tabeli.
Nie ma zwiększania zasięgu na Instagramie bez użycia odpowiednich hashtagów. Hashtagi to wszystko na Instagramie. Pomagają innym użytkownikom odkrywać Twoje treści i pomagają analizować skuteczność Twojej kampanii marketingowej na Instagramie.
Hashtagi można podzielić na:
Używanie odpowiednich hashtagów pomoże Ci dotrzeć do szerszej publiczności, a ostatecznie zwiększyć organiczny zasięg na Instagramie.
Ponadto powinieneś przyjrzeć się metrykom analitycznym Instagrama, które mogą być pomocne w analizie wpływu Twoich postów na Instagramie. Najważniejsze wskaźniki Instagrama, które powinieneś wziąć pod uwagę to:
Instagram to w końcu sieć społecznościowa, dlatego tak ważna jest interakcja z innymi użytkownikami, jeśli chcesz zwiększyć swój organiczny zasięg na Instagramie. Zmiany wprowadzone w algorytmach mediów społecznościowych po aferze Cambridge Analytica miały zachęcać do autentycznych, pozytywnych zachowań.
Co to oznacza, jeśli chodzi o interakcje na Instagramie? Najlepsze praktyki na Instagramie można podsumować w następujących krytycznych punktach:
Przede wszystkim negatywne komentarze to kopalnia wiedzy o potrzebach Twoich obserwujących. Da ci wyobrażenie o kierunku, w którym powinieneś rozwijać swoją obecność na Instagramie.
Po drugie, dają szansę na uniknięcie eskalacji kryzysu w mediach społecznościowych. Staraj się szybko odpowiadać na zapytania, aby pokazać swoim obserwatorom, że Ci na nich zależy.
To świetny sposób na zwiększenie wskaźników zaangażowania na Instagramie. Zachęci to użytkowników do interakcji z Twoimi zdjęciami lub filmami i udostępniania ich dalej. A Instagram sprawia, że udostępnianie treści jest jeszcze łatwiejsze, zwłaszcza jeśli chodzi o Instagram Stories, które omówię bardziej szczegółowo później.
Treści generowane przez użytkowników są o 35% bardziej zapadające w pamięć i o 50% bardziej wiarygodne niż tradycyjne media i inne treści niegenerowane przez użytkowników.
Publikowanie treści tworzonych przez użytkowników pomoże Ci budować relacje z obserwującymi. A owocne relacje z Twoimi obserwatorami mogą mieć pozytywny wpływ na ocenę przez algorytm Instagrama.
Historie na Instagramie są ważne z dwóch powodów.
Historie dają szansę na pokazanie ludzkiego oblicza Twojej firmy. Nagraj materiał zza kulis swojej firmy, zorganizuj konkurs lub stwórz osobny content. To świetny sposób na dodatkowe wyeksponowanie Twojej marki.
Historie na Instagramie świetnie nadają się również do eksponowania marki, ponieważ znajdują się nad kanałem informacyjnym. Logo Twojej firmy będzie pierwszym obrazem, który zobaczą ludzie po zalogowaniu się na Instagramie. To okazja, której nie można przegapić!
To samo dotyczy transmisji na żywo na Instagramie. Według Social Media Examiner, im częściej będziesz transmitować na żywo, tym większa będzie ekspozycja treści, które nie są transmitowane na żywo.
Historie są również oparte na algorytmie, dlatego ważne jest, aby regularnie publikować posty i dostarczać pouczające i inspirujące treści.
Oprócz hashtagów na Instagramie, geolokalizacja to kolejny świetny sposób na zwiększenie zasięgu na Instagramie. Niektórzy użytkownicy Instagrama wyszukują nie hashtag, ale konkretną lokalizację.
Możesz także odkrywać obrazy przedstawiające Twoją markę, na których nie jesteś oznaczony. To proaktywny sposób na znalezienie nowych obserwujących i poszerzenie zasięgu na Instagramie.
7. Przyjrzyj się reklamom na Instagramie
Wiem, że reklamy na Instagramie i zasięg organiczny na Instagramie brzmią jak lód i ogień lub dzień i noc. Jednak posiadanie świetnej strategii reklamowej na Instagramie może pomóc w stworzeniu solidnych, organicznych obserwatorów. Jak działa to zaklęcie, możesz zapytać? Pozwól mi wyjaśnić!
Wybierz już istniejący post i wypromuj go za pomocą reklam na Instagramie wśród starannie dobranej publiczności. Współczynnik zaangażowania dla tego posta wzrośnie i będzie organicznie lepiej oceniany w kanale Twoich obserwujących.
Pozostaje pytanie – jakie posty wybrać? Przyjrzyj się swoim statystykom na Instagramie i znajdź post, który wygenerował najwyższy wskaźnik zaangażowania.
Influencerzy na Instagramie to Twoja tajna broń. Pomogą Ci w:
Większość marketerów w mediach społecznościowych myśli o współpracy z topowymi influencerami, którzy mają dziesiątki tysięcy obserwujących. Ale spójrz też na mikroinfluencerów.
Mikroinfluencerzy mają zwykle do 100 000 obserwujących i są uważani za znacznie bardziej godnych zaufania niż celebryci internetowi. Twoi obserwatorzy będą bardziej odnosić się do mikro influencerów. Ich posty generują również znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania.
Instagram daje Ci możliwość zadawania pytań, przeprowadzania ankiet i oznaczania innych użytkowników w Twoich postach i Instagram Stories.
Oprócz angażowania odbiorców masz szansę pokazać zabawne oblicze swojego biznesu. Pamiętaj tylko, aby co kilka miesięcy publikować pytania i ankiety, dzięki czemu efekt będzie świeży i interesujący.
IGTV, czyli telewizja na Instagramie, to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu marek na Instagramie.
Marki mogą publikować dłuższe treści wideo w IGTV, co jest kolejnym sposobem na zaangażowanie obserwujących. IGTV to kolejny sposób na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców i zwiększenie świadomości marki.
Aby zwiększyć zasięg organiczny na Instagramie, musisz przestrzegać reguł algorytmu Instagrama. Głównym focusem tegoż algorytmu jest duże zaangażowanie użytkowników.
Pomyśl o swoim koncie jako o całości. Jeśli masz dużo wyświetleń w Instagram Stories, ale mało polubień i komentarzy pod Twoimi zdjęciami, to jest w porządku. Oznacza to, że Twoi docelowi odbiorcy są bardziej zainteresowani treściami wideo i powinieneś skupić się na tworzeniu angażujących krótkich klipów.
Poznaj swoich odbiorców i postaraj się spełnić ich oczekiwania. Budowanie organicznego zasięgu na Instagramie nie jest czymś, co możesz zrobić z dnia na dzień, ale przy odpowiednim nastawieniu odniesiesz sukces.
Skuteczna sprzedaż produktów czy usług to coś o wiele więcej niż obecność na Instagramie, jest niezliczona liczba technik reklamowych które możesz zastosować jedną z nich jest własna strona internetowa która znacznie poszerza zakres twoich możliwości i ma jedną niewątpliwą zaletę ponad wszystkimi portalami społecznościowymi świata
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli jesteś zainteresowany rozmową na temat promocji twojego biznesu w Internecie, skorzystaj z poniższego formularza ,rozmowa nic nie kosztuje.