Trendy Google – to nieodzowne narzędzie kogoś kto planuje kampanie reklamowe w branżach sezonowych, ale nie tylko. Dzięki google trends możesz np. planować publikacje na blogu firmowym, możesz dzięki temu wyprzedzić konkurencję i zagregować więcej ruchu na swoim blogu w obrębie niszy w której działasz a wiadomo że ruch na blogu przekłada się na bardzo konkretne korzyści związane ze sprzedażą usług czy produktów.
Google Trends to funkcja wyszukiwania trendów, która pokazuje popularność wyszukiwanego hasła w Google. Dzięki Trendom Google możesz sprawdzić, czy trend jest wzrostowy, czy spadkowy. Możesz także znaleźć statystyki demograficzne, powiązane tematy jak również powiązane zapytania, które pomogą Ci lepiej zrozumieć zachowania na rynku.
Google Trends to świetne narzędzie do znalezienia szybko rosnącej lub spadkowej niszy. Za każdym razem, gdy szukasz nowej niszy, upewnij się, że zmieniłeś zakres z „Ostatnie 12 miesięcy” na np. 5 lat. Dzięki temu możesz wyraźnie zobaczyć, czy liczba wyszukiwań rośnie, czy maleje i kiedy rośnie a kiedy maleje.
Oto przykład gwałtownie rosnącego produktu w Google Trends: „karp”
trendy google
Na przykładzie tej niszy widzisz kiedy zainteresowanie „karpiem” rośnie i kiedy spada, możesz to narzędzie wykorzystać oczywiście w mniej oczywistych dla siebie niszach, załóżmy że planujesz wejść w jakiś niszowy biznes ale nie jesteś pewien jakie będzie zainteresowanie daną usługą czy produktami i chcesz też sprawdzić czy przypadkiem zainteresowanie tym nie jest sezonowe lub wręcz przeciwnie podejrzewasz że usługa lub produkt moze cieszyć się zainteresowaniem sezonowym i chcesz to wykorzystać , czyli zbudować stronę internetową i uruchomić kampanię reklamową dokładnie w momencie kiedy zainteresowanie gwałtownie rośnie. W tym celu Google Trends doskonale się sprawdza.
Trendy Google pozwalają ci także wyszukać dodatkowe hasła powiązane z hasłem głównym którego wyszukwialność gwałtownie rośnie, zobacz poniższego printscreena
Co to są Trendy Google?
Ten przykład pokazuje że oprócz słowa „karp” w tym okresie także masowo wpisywane są w Google zapytania tj. „karp cena 2022” „karp auchan 2022” „karp biedronka 2022” itd itd, mi do głowy nie przyszłoby szukanie w ten sposób co nie zmienia faktu że jest całe mnóstwo osób które wpisują w Google takie zapytania, dzięki temu ty możesz je wykorzystać w kampanii reklamowej i przechwytywać część tego ruchu który poszedłby do Biedronki czy Auchan, no bo jeśli będziesz w stanie w swoim sklepie internetowym zaoferować tego karpia taniej niż w Biedrze czy Auchanie to odwiedzający twoją witrynę człowiek zamieni się w płacącego klienta.
Dzięki Trendom Google możesz w przyszłości z bardzo dużym wyprzedzeniem uruchomić kampanię na mnóstwo powiązanych słów kluczowych które będziesz mógł np. zacząć pozycjonować wcześniej po to że gdy przyjdzie sezon na karpia żeby być w TOP5+ na te zapytania w Google i agregować w swoim sklepie internetowym ten ruch który tam się co roku o tej porze pojawia na mnóstwo nie do końca oczywistych słów kluczowych. Dzięki temu powiększasz swoją przewagę konkurencyjną bo nie reklamujesz swojej strony internetowej wyłącznie na zapytanie „Karp” ale też na mnóstwo innych wartościowych dla ciebie z punktu widzenia sprzedaży haseł przez co zwiększasz obroty swojego sklepu internetowego.
Marketing treści pomaga wiodącym sprzedawcom internetowym uzyskać większy ruch, zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do większej liczby klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego tworzenie treści nablogu dla Twojej strony internetowej może pomóc w rozwoju Twojej firmy. Jednym ze sposobów drastycznego zwiększenia ruchu w wyszukiwarkach jest „świeżość treści”- ale co to jest? Kiedyś nadchodzi czas aby ponownie przeredagować zawartość bloga, usuwając nieaktualne treści i dodając nowe szczegóły.
Jak Google Trends się w te realia wpisuje ?
Przyjrzyjmy się ponownie sezonowości. Służą one jednak różnym celom. Załóżmy, że prowadzisz sklep rowerowy. Załóżmy, że na Twoim blogu jest artykuł ze słowem kluczowym „jak naprawić rower”.Dodanie tych słów kluczowych do Trendów Google pokaże coś takiego:
trendy wyszukiwania google
Znów widać kiedy zwiększa się zainteresowanie tego typu zapytaniami, są to okresy letnie, możesz więc w swoim sklepie wprowadzić w tym okresie jakieś szczególne promocje aby zmaksymalizować sprzedaż, możesz rozbudować swoją kampanię o wiele fraz powiązanych z naprawami, możesz publikować na blogu więcej porad związanych z naprawami aby zwiększać ruch z tego typu fraz.
Na stronie głównej Google Trends znajduje się sekcja popularnych wyszukiwań. Lub zyskujących na popularności wyszukiwań tzw. gorących tematów.
zyskujące ostatnio popularność
Poszukaj być może są tam jakieś powiązane z twoją branżą hasła na temat których warto coś napisać na blogu po to aby wyprzedzić swoją konkurencję, Google bardzo szybko potrafi wypromować jakiś post w swoim rankingu który jako jeden z pierwszych wyczerpie temat, jeśli będziesz pierwszy, lub jednym z pierwszych istnieje duża szansa na to że uzyskasz w ten sposób (dopóki temat się nie wyczerpie) bardzo duży ruch wygenerowany przez taki artykuł. Możesz zintensyfikować ten efekt przez pozycjonowanie lub wręcz płatną reklamę w social mediach, ludzie wchodzący na twojego bloga czytając wyczerpujący artykuł będą na nim spędzali sporo czasu, to ile czasu ludzie spędzają nad twoim artykułem – widzi google, google bardzo lubi oceniać strony internetowe na podstawie zaangażowania użytkowników, im jest ono większe tym silniejszy sygnał rankingowy dostaje Google i tym bardziej premiuje taki serwis większym ruchem który zaczyna do niego kierować na hasła kluczowe powiązane z danym tematem.
Spójrz na poniższy printscreen i hasło „świeży łosoś”, w ten sposób możesz zorientować się w jakich regionach najczęściej jest wyszukiwana dana fraza kluczowa i odpowiednio zaplanować do tego swoją kampanię reklamową. Np. w Google Ads możesz reklamy bardzo precyzyjnie targetować na konkretne województwa, miasta czy wręcz dzielnice. Jak widzisz na tym przykładzie największy sens ma reklama w pomorskim.
trendy google
Dzieje się tak dlatego że ciężko raczej kupić „świeżego łososia” w śląskim no bo dla mnie słowo „świeży łosoś” oznacza łososia prosto z kutra z połowu, najczęściej tego asortymentu szukają lokalni restauratorzy którzy potem w karcie swojego menu umieszczają przecież taką pozycję jak „świeży łosoś” i naprawdę są to świeże łososie np. z dzisiejszego połowu.
Ludzie szukać więc będą świeżego łososia raczej będąc w lokalizacji pomorskiej a nie śląskiej czy innej, marketerzy prowadzący kampanię reklamową będą więc korzystać z tego hasła, tego konkretnego w tym konkretnym regionie. Ono bardzo zawęża selekcję np bo np. pod hasłem „łosoś” mogą się kryć np. osoby które mieszkają na Śląsku np. w Katowicach i chcą zamówić łososia z dostawą do domu z restauracji w katowicach a nie koniecznie zjeść świeżego łososia w Gdańsku w restauracji więc nie ma wielkiego sensu przepalanie budżetu reklamowego stosując takie słowo kluczowe jak „łosoś” skoro można użyć znacznie bardziej trafnego jak „świeży łosoś” co mocno zawęzi grupę docelową i znacząco zwiększy konwersję czyli sprzedaż w regionie.
Poprzez tę analogię możesz zastosować tę strategię w każdej branży która jest regionalna.
Np. hasło „hydraulik Warszawa” zobaczmy jak się przedstawia sytuacja w Google Trends. Odtwórz poniższy film aby dowiedzieć się więcej, nie przewijaj strony bo film się automatycznie zatrzyma
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli jesteś zainteresowany budową strony internetowej, jej reklamą, sposobami wykorzystania narzędzi tj google trends w planowaniu kampanii reklamowych czy budowy bloga firmowego i chciałbyś z kimś porozmawiać – skorzystaj z poniższego formularza, rozmowa nic nie kosztuje