• Budujemy niedrogie strony internetowe dla firm
  • +48 506 130 673
  • info@netpoint.systems
    • REALIZACJE
    • STRONY INTERNETOWE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • BLOG
    • CENNIK
    • KONTAKT
    ✕

    Trendy Google

    • Home
    • Artykuły
    • Bez kategorii
    • Trendy Google
    Własny blog
    26 grudnia 2022
    modernizacja strony internetowej
    27 grudnia 2022
    26 grudnia 2022

    Trendy Google

    Trendy Google – to nieodzowne narzędzie kogoś kto planuje kampanie reklamowe w branżach sezonowych, ale nie tylko. Dzięki google trends możesz np. planować publikacje na blogu firmowym, możesz dzięki temu wyprzedzić konkurencję i zagregować więcej ruchu na swoim blogu w obrębie niszy w której działasz a wiadomo że ruch na blogu przekłada się na bardzo konkretne korzyści związane ze sprzedażą usług czy produktów.

    Co to są Trendy Google?

    Google Trends to funkcja wyszukiwania trendów, która pokazuje popularność wyszukiwanego hasła w Google. Dzięki Trendom Google możesz sprawdzić, czy trend jest wzrostowy, czy spadkowy. Możesz także znaleźć statystyki demograficzne, powiązane tematy jak również powiązane zapytania, które pomogą Ci lepiej zrozumieć zachowania na rynku.

    Jak korzystać z Trendów Google ?

    Google Trends to świetne narzędzie do znalezienia szybko rosnącej lub spadkowej niszy. Za każdym razem, gdy szukasz nowej niszy, upewnij się, że zmieniłeś zakres z „Ostatnie 12 miesięcy” na np. 5 lat. Dzięki temu możesz wyraźnie zobaczyć, czy liczba wyszukiwań rośnie, czy maleje i kiedy rośnie a kiedy maleje.
    Oto przykład gwałtownie rosnącego produktu w Google Trends: „karp”

    trendy google

    trendy google

    Na przykładzie tej niszy widzisz kiedy zainteresowanie „karpiem” rośnie i kiedy spada, możesz to narzędzie wykorzystać oczywiście w mniej oczywistych dla siebie niszach, załóżmy że planujesz wejść w jakiś niszowy biznes ale nie jesteś pewien jakie będzie zainteresowanie daną usługą czy produktami i chcesz też sprawdzić czy przypadkiem zainteresowanie tym nie jest sezonowe lub wręcz przeciwnie podejrzewasz że usługa lub produkt moze cieszyć się zainteresowaniem sezonowym i chcesz to wykorzystać , czyli zbudować stronę internetową i uruchomić kampanię reklamową dokładnie w momencie kiedy zainteresowanie gwałtownie rośnie. W tym celu Google Trends doskonale się sprawdza.

    Trendy Google pozwalają ci także wyszukać dodatkowe hasła powiązane z hasłem głównym którego wyszukwialność gwałtownie rośnie, zobacz poniższego printscreena

    Co to są Trendy Google?

    Co to są Trendy Google?

    Ten przykład pokazuje że oprócz słowa „karp” w tym okresie także masowo wpisywane są w Google zapytania tj. „karp cena 2022” „karp auchan 2022” „karp biedronka 2022” itd itd, mi do głowy nie przyszłoby szukanie w ten sposób co nie zmienia faktu że jest całe mnóstwo osób które wpisują w Google takie zapytania, dzięki temu ty możesz je wykorzystać w kampanii reklamowej i przechwytywać część tego ruchu który poszedłby do Biedronki czy Auchan, no bo jeśli będziesz w stanie w swoim sklepie internetowym zaoferować tego karpia taniej niż w Biedrze czy Auchanie to odwiedzający twoją witrynę człowiek zamieni się w płacącego klienta.

    Dzięki Trendom Google możesz w przyszłości z bardzo dużym wyprzedzeniem uruchomić kampanię na mnóstwo powiązanych słów kluczowych które będziesz mógł np. zacząć pozycjonować wcześniej po to że gdy przyjdzie sezon na karpia żeby być w TOP5+ na te zapytania w Google i agregować w swoim sklepie internetowym ten ruch który tam się co roku o tej porze pojawia na mnóstwo nie do końca oczywistych słów kluczowych. Dzięki temu powiększasz swoją przewagę konkurencyjną bo nie reklamujesz swojej strony internetowej wyłącznie na zapytanie „Karp” ale też na mnóstwo innych wartościowych dla ciebie z punktu widzenia sprzedaży haseł przez co zwiększasz obroty swojego sklepu internetowego.

    Korzystajz Trendów Google ,aby aktualizować swoje treści na blogu

    Marketing treści pomaga wiodącym sprzedawcom internetowym uzyskać większy ruch, zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do większej liczby klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego tworzenie treści nablogu dla Twojej strony internetowej może pomóc w rozwoju Twojej firmy. Jednym ze sposobów drastycznego zwiększenia ruchu w wyszukiwarkach jest „świeżość treści”- ale co to jest? Kiedyś nadchodzi czas aby ponownie przeredagować zawartość bloga, usuwając nieaktualne treści i dodając nowe szczegóły.

    Jak Google Trends się w te realia wpisuje ?
    Przyjrzyjmy się ponownie sezonowości. Służą one jednak różnym celom. Załóżmy, że prowadzisz sklep rowerowy. Załóżmy, że na Twoim blogu jest artykuł ze słowem kluczowym „jak naprawić rower”.Dodanie tych słów kluczowych do Trendów Google pokaże coś takiego:

    trendy wyszukiwania google

    trendy wyszukiwania google

    Znów widać kiedy zwiększa się zainteresowanie tego typu zapytaniami, są to okresy letnie, możesz więc w swoim sklepie wprowadzić w tym okresie jakieś szczególne promocje aby zmaksymalizować sprzedaż, możesz rozbudować swoją kampanię o wiele fraz powiązanych z naprawami, możesz publikować na blogu więcej porad związanych z naprawami aby zwiększać ruch z tego typu fraz.

    Twórz treści o aktualnych trendach

    Na stronie głównej Google Trends znajduje się sekcja popularnych wyszukiwań. Lub zyskujących na popularności wyszukiwań tzw. gorących tematów.

    zyskujące ostatnio popularność

    zyskujące ostatnio popularność

    Poszukaj być może są tam jakieś powiązane z twoją branżą hasła na temat których warto coś napisać na blogu po to aby wyprzedzić swoją konkurencję, Google bardzo szybko potrafi wypromować jakiś post w swoim rankingu który jako jeden z pierwszych wyczerpie temat, jeśli będziesz pierwszy, lub jednym z pierwszych istnieje duża szansa na to że uzyskasz w ten sposób (dopóki temat się nie wyczerpie) bardzo duży ruch wygenerowany przez taki artykuł. Możesz zintensyfikować ten efekt przez pozycjonowanie lub wręcz płatną reklamę w social mediach, ludzie wchodzący na twojego bloga czytając wyczerpujący artykuł będą na nim spędzali sporo czasu, to ile czasu ludzie spędzają nad twoim artykułem – widzi google, google bardzo lubi oceniać strony internetowe na podstawie zaangażowania użytkowników, im jest ono większe tym silniejszy sygnał rankingowy dostaje Google i tym bardziej premiuje taki serwis większym ruchem który zaczyna do niego kierować na hasła kluczowe powiązane z danym tematem.

    Szukaj niszowych tematów wg. regionu

    Spójrz na poniższy printscreen i hasło „świeży łosoś”, w ten sposób możesz zorientować się w jakich regionach najczęściej jest wyszukiwana dana fraza kluczowa i odpowiednio zaplanować do tego swoją kampanię reklamową. Np. w Google Ads możesz reklamy bardzo precyzyjnie targetować na konkretne województwa, miasta czy wręcz dzielnice. Jak widzisz na tym przykładzie największy sens ma reklama w pomorskim.

    trendy google

    trendy google

    Dzieje się tak dlatego że ciężko raczej kupić „świeżego łososia” w śląskim no bo dla mnie słowo „świeży łosoś” oznacza łososia prosto z kutra z połowu, najczęściej tego asortymentu szukają lokalni restauratorzy którzy potem w karcie swojego menu umieszczają przecież taką pozycję jak „świeży łosoś” i naprawdę są to świeże łososie np. z dzisiejszego połowu.

    Ludzie szukać więc będą świeżego łososia raczej będąc w lokalizacji pomorskiej a nie śląskiej czy innej, marketerzy prowadzący kampanię reklamową będą więc korzystać z tego hasła, tego konkretnego w tym konkretnym regionie. Ono bardzo zawęża selekcję np bo np. pod hasłem „łosoś” mogą się kryć np. osoby które mieszkają na Śląsku np. w Katowicach i chcą zamówić łososia z dostawą do domu z restauracji w katowicach a nie koniecznie zjeść świeżego łososia w Gdańsku w restauracji więc nie ma wielkiego sensu przepalanie budżetu reklamowego stosując takie słowo kluczowe jak „łosoś” skoro można użyć znacznie bardziej trafnego jak „świeży łosoś” co mocno zawęzi grupę docelową i znacząco zwiększy konwersję czyli sprzedaż w regionie.

    Poprzez tę analogię możesz zastosować tę strategię w każdej branży która jest regionalna.

    Np. hasło „hydraulik Warszawa” zobaczmy jak się przedstawia sytuacja w Google Trends. Odtwórz poniższy film aby dowiedzieć się więcej, nie przewijaj strony bo film się automatycznie zatrzyma

    Slide

    Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.



    Jeśli jesteś zainteresowany budową strony internetowej, jej reklamą, sposobami wykorzystania narzędzi tj google trends w planowaniu kampanii reklamowych czy budowy bloga firmowego i chciałbyś z kimś porozmawiać – skorzystaj z poniższego formularza, rozmowa nic nie kosztuje

    Udostępnij
    0

    Powiązane posty

    18 stycznia 2023

    Wpływ ceny na postrzeganie firmy


    Czytaj więcej
    18 stycznia 2023

    Statystyki strony na które warto uważać w 2023 r


    Czytaj więcej
    17 stycznia 2023

    9 trendów w projektowaniu stron internetowych na 2023 rok


    Czytaj więcej

    Comments are closed.

    ✕

    Ostatnie wpisy

    • Wpływ ceny na postrzeganie firmy
    • Statystyki strony na które warto uważać w 2023 r
    • Jak osiągać pozycje w Google bez backlinków ?
    • 9 trendów w projektowaniu stron internetowych na 2023 rok
    • Strategia marketingowa na LinkedIn
    • Czym jest nisza rynkowa ?
    • Jak zatrudnić agencję interaktywną – podpowiedzi
    • Co właściciele wysoko konwertujących stron robią inaczej niż inni ?
    • Link building dla prawnika – jak wpływa na pozycję strony w Google ?
    • Czy powinienem używać linków wychodzących na swojej stronie internetowej ?
    • Jak naprawić i poprawić reputację firmy lokalnej dzięki ocenom gwiazdkowym i recenzjom Google ?
    • Gwarancja wyników pozycjonowania ?
    • Jak dodać stronę do google ?
    • Google safe search
    • Wizualna hierarchia strony internetowej
    • 5 Trendów SEO na 2023 rok !
    • Jak zrobić stronę internetową HTML w notatniku ?
    • Szybkość strony internetowej – dlaczego jest kluczowa ?
    • Google Fonts
    • Mapa strony
    • Długość artykułu – jaka powinna być aby zmaksymalizować efekt SEO ?
    • Jak sprawdzić liczbę wyszukiwań w Google ?
    • Co to jest Google Lens i czym różni się od Google Image Reverse Search ?
    • modernizacja strony internetowej
    • Trendy Google
    • Własny blog
    • Jak wybrać nazwę domeny ?
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Masz stronę internetową – nie popełniaj tych błędów
    • Jak długo trwa wypozycjonowanie strony internetowej ?
    • Jak generować ruch na stronie ?
    • Domena nowa czy używana ?
    • Subdomena czym jest i po co się ją stosuje ?
    • Zdjęcia stockowe – czym są i gdzie je znaleźć ?
    • Link Building – w jaki sposób pozyskiwać dobre linki do swojej strony internetowej ?
    • Mapy google
    • Google trends
    • Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa ?
    • Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera ?
    • Koszt domeny i serwera
    • Jak zwiększyć zasięgi na instagramie ?
    • W co warto zainwestować projekt logo czy projekt strony internetowej ?
    • Analiza słów kluczowych
    • Najlepsze przykłady pięknego projektu bloga
    • Email marketing

    Tagi

    api google trends (2) cena domeny internetowej (2) cena hostingu i domeny (2) darmowa strona internetowa z własną domeną (2) domena internetowa cena (2) domena internetowa koszt (2) domena strony internetowej cena (2) google data studio google trends (2) google hot trends (2) googletrend (2) google trends (3) google trends 24h (2) google trends brawl stars (2) google trends data studio (2) google trends en (2) google trends english (2) google trends google trends google trends (2) google trends grafik (2) google trends podlaskie (2) google trends world (2) google trends youtube 2020 (2) hot searches (2) hot searches google trends (2) ile kosztuje domena i hosting rocznie (2) ile kosztuje domena internetowa (2) ile kosztuje domena strony internetowej (2) keywords google trends (2) koszt domeny i hostingu (2) koszt domeny internetowej (2) koszt hostingu i domeny (2) lalka ambicja google trends (2) last christmas google trends (2) nazwa domeny internetowej (2) strony internetowe w niemczech (2) szybkość strony internetowej (2) top trend google (2) trendgoogle (2) trend google search (2) trend pencarian google (2) trends google 2021 (2) trends google hot (2) trends google pl (2) trendy google (2) trendy wyszukiwania google (2) wykres google trends (2)

    STRONY INTERNETOWE

    • Tania strona internetowa
    • Strony internetowe Niemcy
    • Strony internetowe
    • Strony internetowe Niemcy
    • Strona one page
    • Strona wizytówka
    • Strona internetowa za darmo
    • Ile kosztuje strona internetowa
    • Profesjonalna strona internetowa

    PORADY

    • Reklama internetowa
    • Kreator logo firmy
    • Dlaczego strona internetowa jest ważna
    • Email marketing
    • Reklama Google koszt
    • Jak zarejestrować domenę
    • Hosting www
    • Pozycjonowanie
    • Grafika na stronę internetową

    SKLEPY INTERNETOWE

    • Sklep internetowy
    • Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem

    INNE

    • Strona internetowa w kilku językach
    • Manager reklamy Facebook
    • Cena czyni cuda
    • Domena internetowa
    • Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
    • Jak zatrzymać klienta na stronie
    • User Experience
    • Marketing treści
    • Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie
    • Modernizacja strony internetowej
    netPOINT - strony internetowe - 15 Sierpnia 2, 96-500 Sochaczew, NIP: PL7751620451 tel. +48 506 130 673 | info@netpoint.systems

    Ta strona wykorzystuje tzw ciasteczka, w celu poprawy komfortu przeglądania tej witryny jeśli tego nie akceptujesz możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Więcej nt. ciasteczek możesz przeczytać tutaj - nasza Polityka Ciasteczek Cookies

    2022 - netPOINT Wszystkie prawa zastrzeżone .