https
12 grudnia 2022User Experience
13 grudnia 2022Marketing treści
[ad_1]
Dla laika dość tajemniczy termin, w SEO szczególnie za oceanem powtarzany jak matra od ponad dekady, w końcu dotarł i do Polski i stał się regułą która określa kto w Google istnieje a kto jest na marginesie wyników wyszukiwania ….
W tym artykule poznasz zasady tworzenia olinkowania do swojej strony internetowej, w tym najskuteczniejsze techniki i taktyki pozyskiwania linków, które pomogą Twojej stronie www zająć wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.
Jakie są najważniejsze wskaźniki które musisz wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o widoczność w wynikach wyszukiwania organicznego Google ?
Obecnie wyszukiwarka Google jest w stanie zrozumieć szerszy kontekst Twoich treści dzięki uczeniu maszynowemu i zrozumieniu języka naturalnego jakim się na co dzień posługujemy , widzimy to w analityce że ma to ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania. Marketing treści dziś wiedzie prym przy ustalaniu pozycji w rankingu Google, bo to co dobre dla czytelnika jest dobre dla Google a jeśli coś jest dobre i dla czytelnika i dla Google to Google nagradza taką stronę wyższymi pozycjami w swoim rankingu co w sposób bezpośredni przekłada się na większy ruch na twojej stronie www.
Marketing treści
Najważniejsze czynniki wpływające na osiągane przez twoją stronę internetową rezultaty w wynikach organicznych Google
Jest kilka kluczowych obszarów, które powinieneś wziąć pod uwagę:
- Zainteresowanie audytorium które czyta twoje treści
- Autorytet strony internetowej z której pozyskałeś linka
- Prawidłowa optymalizacja artykułu pod anchor na którym ci zależy
- Powiązanie tematyczne artykułu z którego link prowadzi do pozycjonowanej strony internetowej
Jeśli chodzi o tzw. content marketing to powiązanie tematyczne treści z których linkujesz do swojej strony internetowej ma absolutnie kluczowe znaczenie, po prostu artykuły które piszesz muszą być ściśle związane z tematyką swojej strony internetowej, inaczej Google nie zobaczy związku i taki link będzie miał znikomą wartość dla ciebie a przez to znikomy wpływ na zmiany na plus w rankingu Google.
Ponadto artykuły które piszesz powinny być tworzone przede wszystkim dla czytelnika, rozwiązywać jakiś problem, powinny angażować odbiorcę ponieważ im więcej czasu odbiorcy będą spędzali czytając twoje treści tym silniejszy Google otrzymuje sygnał o tym że te treści są wartościowe i warto przenieść część mocy serwisu w którym ten artykuł się znalazł na twoją stronę www.
Kiedyś liczyła się liczba linków – obecnie nie ma to żadnego znaczenia liczy się jakość linków czyli to jak bardzo powiązane tematycznie są strony z których linkujesz do swojej strony www, artykuły które piszesz, jak bardzo zaangażowani są czytelnicy którzy czytają twoje treści (czy treści są użyteczne/interesujące)
Niegdyś powszechnie używano również tzw. exact match anchor czyli linkowania za pośrednictwem anchorów które były wpisywanym najczęściej słowem kluczowym /zapytaniem w Google, dziś jest to wysoce niepożądana praktyka, kiedyś po prostu bombardowało się tysiącami linków na dany anchor i przynosiło to rezultaty – dziś takimi metodami możesz sobie jedynie zaciągnąć hamulec ręczny na jakiekolwiek wzrosty w rankingu Google
Aby twoja strona internetowa pięła się w górę na określone słowa kluczowe w Google powinieneś tworzyć artykuły eksperckie ściśle powiązane tematycznie z danym anchorem który zamierzasz wypromować , powinny one być publikowane w mocnych serwisach które legitymują się wysokim ruchem organicznym ale z jedną uwagą, niezwykle istotną, nie linkujesz do swojej strony internetowej poprzez ten anchor czy inne long tailowe anchory na które chciałbyś wypromować swoją stronę w Google , jedynym linkiem jaki umieszczasz w treści powinien być tzw naked URL czyli link np. do strony głównej swojej witryny albo podstrony na blogu. To algorytm google ma ocenić na podstawie treści twojego artykułu eksperckiego czy twoja strona internetowa zasługuje na wzrost na dane słowo kluczowe czy nie, od odpowiedniej optymalizacji takich artykułów zależy to które słowo kluczowe będzie on wypychał w rankingu Google do góry.
Strategia marketingu treści jest prosta, w zasadzie to nawet nie tyle contentu marketingowego co marketingu treści – pisać dla użytkownika a nie dla wyszukiwarki, czasy prymitywnej manipulacji algorytmem google z nadejściem uczenia maszynowego odeszły w niepamięć i juz nigdy nie wrócą, czas więc się dostosować i zacząć pisać zarówno treści na własną stronę internetową jak i te które mają ją pośrednio promować w rankingu google – pod użytkownika a nie pod wyszukiwarkę. Wyszukiwarka Google potrafi już ocenić czy ta treść ma wartość czy nie.
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Masz pytania dotyczące link buildingu, a moze szukasz wykonawcy strony www ?
Możemy pomóc utworzyć ci stronę internetową jak również dotrzeć do twoich potencjalnych klientów, użyj formularza poniżej.
[ad_2]