Analiza słów kluczowych
16 grudnia 2022Jak zwiększyć zasięgi na instagramie ?
17 grudnia 2022[ad_1]
Czy powinienem stworzyć stronę internetową, czy też mogę sprzedawać offline, za pośrednictwem mediów społecznościowych lub na platformach handlowych?
Czy muszę inwestować w projektowanie logo, gdy mam ograniczony budżet?
A jeśli potrzebuję strony internetowej i logo, które z nich jest ważniejsze do opracowania w pierwszej kolejności?
Te i inne podobne pytania możesz ci się nasuwać podczas otwierania firmy. Strona internetowa i logo odróżniają Twoją markę od reszty. I jedno i drugie wpływa na to, czy potencjalni klienci zapamiętają Twoją firmę, czy też nie.
Na przykład bardzo ogólne nijakie logo zagubi się w dziesiątkach czy setkach podobnych obrazów.
Być może będziesz potrzebować rebrandingu, aby pozostać na bieżąco i przyciągnąć odbiorców. Dlatego wybór taniego i szybko zaprojektowanego logo nie wchodzi w grę.
To samo dotyczy projektowania stron internetowych. Strona internetowa to brama Twojej firmy ze wszystkimi potrzebnymi informacjami o tym, co robisz, sprzedajesz lub piszesz, to takie wirtualne biuro które też jest twoją wizytówką. Pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google, przyciągając ruch organiczny.
Możesz zbudować sklep lub blog z myślą o najlepszych praktykach UX/UI. Ale czy projekt strony internetowej jest ważniejszy niż projekt logo? W tym artykule ustalimy, w co zainwestować, jeśli masz zamiar wystartować.
Co to jest opis projektu logo?
Jesteś zainteresowany zaprojektowaniem logo ? Możesz zdecydować się na firmę która się w tym specjalizuje lub zająć się tym samodzielnie. Ale najpierw musisz zrozumieć, co oznacza logo.
Logo jest graficznym symbolem umożliwiającym szybkie rozpoznanie firmy. Może przybrać formę nazwy firmy, skrótu, litery lub dowolnego rysunku.
Widzimy tysiące logotypów na produktach, budynkach, billboardach lub w innych miejscach. Bombardują nas i walczą o naszą uwagę. Dlaczego to robią? Wszystkie te elementy pomagają nam zapamiętać markę.
Wyróżniają się na przepełnionym rynku, kiedy decydujemy się coś kupić.
Zatem logotypy są motorami sprzedaży, jeśli uda im się pozostać w umysłach potencjalnych klientów. Twoim zadaniem jest wybór typografii, rysunków, symboli i kolorów, które będą reprezentować tożsamość wizualną Twojej marki. Projektowanie logo to czynność tworzenia zapadającego w pamięć znaku, czyli logotypu.
Dlaczego musisz zaprojektować logo?
Dlaczego firma musi mieć dobrze wyglądające logo ? Przyjrzyjmy się bliżej korzyściom płynącym z tworzenia profesjonalnego obrazu.
1. Pozostawienie trwałego wrażenia i przyciągnięcie uwagi
W świecie biznesu liczy się pierwsze wrażenie. Musisz generować mocne wizualizacje, aby na zawsze utrwalić się w pamięci konsumentów.
Twoje logo może wywrzeć pozytywne wrażenie lub negatywne. Ponieważ jest to pierwsza rzecz, którą widzą konsumenci, może wzbudzić ich zainteresowanie. Zapewnia pozytywny/lub negatywny związek z marką.
2. Tworzenie tożsamości marki
Tożsamość marki łączy wizualną reprezentację firmy. Na przykład jest to odpowiedni język, czcionki, kolory itp.
Elementy te opowiadają konsumentom historię za pośrednictwem różnych kanałów marketingowych. Obejmują one biuletyny e-mail, ulotki, blog i tak dalej.
Logo to także element tożsamości marki. Powinien być zgodny z ogólną narracją i ofertą.
3. Zapadanie w pamięć i wyróżnianie się na tle konkurencji
Sprawdź, jakie pierwsze obrazy przychodzą Ci do głowy, gdy zobaczysz następujące słowa. McDonald’s, Apple, Twitter. Prawdopodobnie wyobrażasz sobie ich logo: żółty symbol „M”, nadgryzione jabłko i niebieskiego ptaka.
Nie musisz kupować ich towarów, aby odróżnić te firmy od innych. To siła profesjonalnego logo.
Odpowiednie logo może przedstawić firmę jako markę z historią i wartościami.
4. Budowanie lojalności wobec marki i spełnianie oczekiwań klientów
Logo na początku może wydawać się niepotrzebne. Po co w to inwestować, skoro nikt jeszcze nie wie o firmie?
Mimo to, w miarę rozwoju firmy, możesz zwiększyć liczbę kanałów sprzedaży towarów czy usług.
Konsumenci będą szukać logo, aby ustalić, czy trafili we właściwe miejsce. A spójność jest wszystkim jeśli chodzi o zaufanie.
Kupujący powinni wkładać jak najmniej wysiłku w zorientowanie się z jaką firmą ma do czynienia. To tak, jakby przechodzić obok sklepu i zobaczyć znajomy logotyp NewBalance. Od razu skojarzy ci się z ultralekkimi bardzo wygodnymi butami. To buduje zaufanie i zwiększa sprzedaż.
Zatrudnienie specjalisty od projektowania logo to rozsądny krok. Mogą przekształcić przekaz Twojej firmy w atrakcyjne wizualnie logotyp, co pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z grafikiem, powinieneś wiedzieć, jakie ważne pytania zadać. Te pytania powinny obejmować:
Jak wygląda proces projektowania ?
Od jak dawna zajmujesz się projektowaniem logotypów ?
Co składa się na dobre logo ?
Jak wyglądają opłaty ?
Czy może się pochwalić jakimiś szczególnymi dokonaniami w zakresie projektowania logotypów ?
To wszystko są ważne pytania, które należy zadać podczas rozmowy z projektantem logo. Zadając te pytania, będziesz w stanie lepiej zrozumieć doświadczenie i to jak pracuje projektant oraz określić, czy są one odpowiednie dla Twojego projektu.
Co to jest projektowanie stron internetowych?
W porównaniu z logo strony internetowe nie są pierwszą rzeczą, którą widzą potencjalni klienci. Pozwalają ludziom wchodzić w interakcję z marką, wyszukiwać towary i usługi lub podejmować inne działania. Dlatego potrzebujesz dobrego projektu strony internetowej, aby zapewnić właściwy tzw. user experience.
Projektowanie stron internetowych to proces planowania i aranżacji elementów strony internetowej. Mogą to być obrazy, nagłówki, czcionki, kolory, przyciski itp.
Zawiera również kroki zapewniające użyteczność na różnych ekranach i urządzeniach tzw. responsywność. Średni koszt projektu strony internetowej jest różny w różnych agencjach i zależy ale przede wszystkim zależy od tego jak bardzo rozbudowany jest projekt, od oczekiwań klienta.
Ten proces różni się od tworzenia stron internetowych. Projektanci stron internetowych określają, jak witryna wygląda i się zachowuje. Tworzą prototypy UX, zestawy interfejsów użytkownika i obrazy.
Tworzenie stron internetowych z kolei zajmuje się aspektami technicznymi i kodowaniem. Jako startup potrzebujesz zarówno projektu, jak i rozwoju, aby stworzyć wyjątkową stronę internetową.
Jak dobry projekt strony internetowej wpływa na sukces biznesowy?
Strona internetowa odgrywa istotną rolę w obecności /budowaniu świadomości marki w Internecie. A projekt decyduje o tym, czy potencjalni klienci znajdą poszukiwane produkty lub usługi, czy też zgubią się w ścieżce zakupowej i zamkną stronę.
Dlatego tak ważne jest właściwe zaprojektowanie stron internetowych, aby pozyskiwać tzw. leady. Uchroni Cię to przed błędami powodującymi wysokie współczynniki odrzuceń i niskie konwersje.
Umieść odbiorców twojej strony internetowej w centrum procesu i zapewnij pozytywne wrażenia użytkownika. Dobrze zaprojektowany sklep lub blog ma o wiele więcej zalet dla firmy i czytelników, więc wymieńmy niektóre z nich.
1. Decyduje o tym, jak odbiorcy postrzegają markę
Według niektórych badań konsumenci potrzebują około 70 milisekund na podjęcie decyzji. Pierwsza interakcja determinuje chęć zakupu w sklepie i powrotu do niego w przyszłości.
Przyjazna dla użytkownika strona internetowa tworzy pozytywne pierwsze wrażenie na użytkownikach. Mówi im, czy właściciel firmy dba o firmę.
Przestarzała, niereagująca powolna strona internetowa prowadzi do frustracji odwiedzających, powodując jej zamknięcie. Powoduje to utratę sprzedaży i zmniejsza zwrot z inwestycji (ROI).
2. Poprawia optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO)
Projektowanie stron internetowych idzie w parze z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania np. wyszukiwarki tj Google. Dobrze pozycjonują się strony które są responsywne i przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Ponieważ wygoda dostępu do strony ze smartfonów jest jednym z czynników rankingowych Google. Statystyki dowodzą, że głównym powodem dla którego odwiedzający opuszczają sklep lub blog jest właśnie m.in niedostosowanie do małych ekranów.
Strona www przyjazna wyszukiwarkom obejmuje również optymalizację stron internetowych pod kątem zgodności ze standardami Core Web Vitals. Core Web Vitals to wskaźniki doświadczenia użytkownika podczas ładowania strony. Google bierze je pod uwagę przy ustalaniu rankingu strony w swojej wyszukiwarce.
Krótko mówiąc, dobrze zaprojektowana strona internetowa to przede wszystkim użyteczność, konwersje i wysoka prędkość wczytywania. Aspekty te stanowią pozytywny komunikat dla Google, że witryna spełnia wysokie standardy.
3. Buduje zaufanie
Źle zaprojektowane strony internetowe budzą podejrzenia. Możesz być wielkim producentem lub małym lokalnym sklepem internetowym to nie istotne, ludzie zostawiają poufne informacje, wprowadzają dane karty kredytowej i wydają pieniądze na stronie. Powinienes budować zaufanie aby zatrzymywać odwiedzających na dłużej na stronie, pamiętaj że to jak dużo czasu odwiedzający spędzają na twojej stronie jest też istotnym czynnikiem jaki bierze Google pod uwagę przy ustalaniu pozycji twojej strony internetowej w swoim rankingu.
Oto, co może zrobić doskonały projekt UI/UX.
Pomaga w bardziej profesjonalnym zaprezentowaniu firmy i wyprzedzeniu konkurencji. Ponieważ pojawia się coraz więcej firm i zwiększa się ich obecność w Internecie, możesz mieć zbyt wielu rywali oferujących podobne ceny i usługi w okolicy.
Tak więc wrażenia użytkownika mogą być jedynym powodem, dla którego ludzie pozostają na stronie i nie przechodzą na witryny konkurencji. Pokaż swoje unikalne cechy, dbaj o klientów i zachowaj spójność w całym serwisie. Wszystkie te wskazówki pomogą Ci zdobyć więcej leadów i konwersji.
Główne różnice między projektowaniem logo a projektowaniem stron internetowych
Czym proces tworzenia logo różni się od projektowania stron internetowych ?
1. Pierwszym aspektem jest to, że tworzenie logo jest częścią projektu graficznego. Obejmuje tworzenie ilustracji, symboli, plakatów, broszur i innych. Gdy logo jest gotowe, nie możesz go zmienić w dowolnym momencie.
Nawet jeśli je aktualizujesz, nie powinno to być zbyt częste. Idealnym scenariuszem jest zmiana logo co mniej więcej dziesięć lat, aby wyglądało świeżo.
Projektowanie stron internetowych jest bardziej dynamicznym procesem. Powinieneś nadążać za trendami i zapewniać płynną obsługę, stale przeglądając strony internetowe pod kątem wszelkich niedociągnięć.
Czy potrzebujesz dostosować wyszukiwanie na stronie, aby pomóc odwiedzającym szybciej znaleźć informacje lub towary?
A może nawigacja stała się zbyt zagmatwana, by poprowadzić odwiedzających do stron produktów, koszyka i kasy?
Postępowanie zgodnie z najlepszymi praktykami projektowymi pozwala rozwijającym się firmom osiągać sukcesy.
2. Kolejną różnicą są wymagane umiejętności. Projektanci stron internetowych znają zasady UI/UX dotyczące wyglądu, ładowania i działania stron. Mogą rozumieć HTML, CSS i prawdopodobnie JS.
Z kolei graficy nie zajmują się kwestiami technicznymi. Mogą stworzyć logo w dedykowanych narzędziach, takich jak Adobe Illustrator, Adobe Photoshop itp.
3. Projektowanie stron internetowych obraca się wokół interaktywności i dostępności. Użytkownicy mogą klikać przyciski, łącza i inne elementy, aby otwierać nowe strony lub treści. Niestety, projekt logo nie zapewnia takich możliwości. Nawet jeśli klienci mogą dotknąć fizycznego logo (na przykład na produktach), to się nie zmienia.
Rozważaliśmy definicje logo i projektowania stron internetowych, korzyści i zasady. Jak widać, oba są kluczowe dla zapewnienia długoterminowego sukcesu. Radzimy stworzyć od podstaw profesjonalne logo i stronę internetową, po prostu na tym nie oszczędzać.
Jeśli jesteś zainteresowany zaprojektowaniem logotypu a masz bardzo ograniczony na to budżet możesz skorzystać z pewnych darmowych narzędzi o których przeczytasz tutaj: https://stronainternetowacena.pl/kreator-logo-firmy/
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli potrzebujesz strony internetowej – uwierz mi , naprawdę nie warto na tym oszczędzać, zakładam że będziesz chciał pozyskiwać za pomocą tej strony klientów, a więc zapewne będziesz inwestował w reklamę to tak jak by kupić zdezelowaną ciężarówkę bo było tanio, pakować grube pieniadze w pozyskiwanie klientów na transport a potem okazywałoby się że ciężarówka po drodze się psuje nie dowozi towaru na czas, musisz płacić gigantyczne kary i plajtujesz – podobnie jest ze stroną internetową, niewłaściwie wykonana strona internetowa przepala budżet reklamowy który nie przekłada się na to że tzw. telefon dzwoni ….
Skontaktuj się z nami, rozmowa nic nie kosztuje, nie jesteśmy najtańsi w branży, nie jesteśmy też najdroźsi, możemy pomóc.
[ad_2]