Dlaczego szybkość strony internetowej jest tak ważna ?
Zadaj sobie pytanie, załóżmy że szukasz usługi hydraulika w swoim mieście, co robisz ?
Najczęściej odpala się Google i wpisuje hasła powiązane z usługą, najczęściej robimy to na telefonie, jakie ma to implikacje ?
Jeśli to robimy to najczęściej w biegu, raczej nie sprzed telewizora, mamy awarię i potrzebujemy natychmiastowej pomocy, otwieramy Google i wpisujemy hasła powiązane z usługą pojawia nam się lista wyszukiwań i pierwszych 10 adresów stron internetowych, klikamy pierwszą (właściciel tej strony już liczy ile na Tobie zarobi ….) czekamy 3, 4, 5 sekund strona się nie otwiera, sądzimy że coś jest z nią nie tak klikamy strzałkę do tyłu cofając się do wyników wyszukiwania, klikamy drugi wynik (adres drugiego hydraulika) strona otwiera się w 3 sekundy huraaaa.
Jak by tego szczęścia było mało trafiamy od razu na numer telefonu który jest na dodatek klikalny i nie musimy go przepisywać do telefonu – huraaaa (:
Zamawiamy usługę, przyjeżdza fachowiec rozwiązuje nasz problem.
Zastanów się teraz jakie nakłady na pozycjjonowanie lub reklamę w Google Ads każdego miesiąca ponosi hydraulik którego strona wyświetlała się na 1 miejscu w wyszukiwarce ?
Ile może za to płacić , 1000, 2000, 3000 zł miesięcznie ?
No, to teraz zastanów się ilu takich klientów w miesiącu traci z powodu tego że jego strona otwiera się np. 10 sekund i większość zdecydowana większość osób rezygnuje cofając się w tył i wybierając inną stronę, przeanalizujmy to na przykładzie frazy „hydraulik warszawa”
Co widzimy na powyższym printscreenie ?
Załóżmy że fachowiec ten reklamuje się tylko na to jedno słowo kluczowe „hydraulik warszawa” dajmy na to że cały czas wyświetla się na 1 pozycji w Google a więc płaci każdego miesiąca minimalną stawkę za tzw. kliknięcie czyli te 2,48 zł/klik, google pokazuje nam dla tego zapytania 4 400 wyszukiwań każdego miesiąca.
Załóżmy hipotetycznie tylko że tylko 30% z tych osób kliknie jego link w wynikach wyszukiwania, pamiętajmy że na ogół będą to osoby które potrzebują pomocy JUŻ bo pękła rura.
1320 potencjalnych klientów każdego miesiąca x 2,48 zł za kliknięcie w link hydraulika i „próbę wejścia na jego stronę” = 3273,60 zł które wydał w tym miesiącu na reklamę w Google.
Załóżmy teraz hipotetycznie że każda z tych osób miałą w sobie na tyle cierpliwości że zaczekała tych 10-15 sekund aż jego strona internetowa się otworzy, ile mógł na tym łącznie zarobić ?
Załóżmy znów hipotetycznie że ów fachowiec za swoją usługę na czysto na jednym kliencie zarabia 200 zł
100 zł x 1320 klientów w miesiącu = 132 000 zł !!!
To wynik raczej do obrobienia na większą firmę zajmującą się hydrauliką niż jednego fachowca prawda ….
No,to teraz załóżmy że fachowiec ów z powodu pozornych oszczędności na wyborze „fachowca” który zbudował mu stronę internetową oraz doborze odpowiedniego hostingu pod tę stronę zaoszczędził łącznie na fachowcu od strony www jednorazowo 1000 zł (bo strona internetowa to na ogół wydatek jednorazowy) , na hostingu przycebulił 200 zł rocznie.
Przez to zamiast 30% wejść na stronę miał tylko 3% najwytrwalszych którzy zechcieli zaczekać zanim się ona otworzy w ich telefonie
3% x 4 400 wyszukiwań (miesięcznie) = 132 klientów
132 klientów x 100 zł = 13200 zł
Porównajmy liczby
Dochód w 1 tylko miesiącu = 132 000 zł
Dochód w 1 miesiącu = 13 200 zł
Czy było warto dla utraty potencjalnych zysków w wysokości 118 800 zł ???
Czy warto było zaoszczędzić ten 1000 zł na wykonawcy strony internetowej i 200 zł rocznie na powolnym hostingu ?
Myślę że jest to pytanie retoryczne.
Szybkość strony internetowej jest absolutnie kluczowa w maksymalizowaniu konwersji.
Jeśli rozpatrujemy jakieś przedsięwzięcie biznesowe powinnismy patrzeć nie tylko na cenę „wejścia” ale także na długoterminowe perspektywy dla takiego biznesu oraz ewentualne konsekwencje pozornych oszczędności.
Pamiętajmy że już ponad 60% ruchu internetowego to urządzenia „mobilne” , niestety, niestety dlatego że ludzie którzy szukają czegoś na telefonie najczęściej robią to w biegu, w przerwie ,śpieszą się ,są wiec raczej mało cierpliwi w takiej sytuacji. Ma to ogromny wpływ na biznesy które są po drugiej stronie łącza, najmniejszy problem po tej drugiej stronie sprawi że w mgnieniu oka focus potencjalnego klienta przenosi się z naszego biznesu na konkurenta. Tutaj nikt nie ma skrupułów że ty nie zarobisz, no nie zarobisz bo nie wydałeś pieniędzy na własną stronę firmową w sposób przemyślany kierując się przy wyborze wykonawcy oraz firmy hostingowej kalką z wyboru produktu AGD gdzie cena faktycznie jest najważniejsza bo niezależnie od tego w jakim sklepie kupisz np. mikrofalówkę model X firmy Bosch będzie ona miała identyczną jakość.
Nie da się przełożyć tego jako kalki na wybór usługi informatycznej, tutaj nikt nie da ci niczego za pół darmo, dlaczego ?
Bo nie musi.
Otrzymasz dokładnie to za co zapłacisz ni mniej ni więcej.
Jeśli wykonawca żąda za usługę wykonania strony kwotę X tzn. że ma to uzasadnienie bo on wie dlaczego ma to tyle kosztować i nie, nie chodzi tylko o chęć zysku wykonawcy, chodzi także o to żeby biznes klienta nie splajtował po paru miesiącach i żeby strona internetowa nie zniknęła z portfolio. Pamiętajmy że wykonawca strony internetowej oraz jej odbiorca to jest sytuacja typu WIN – WIN, tu mają skorzystać obie strony tylko wtedy ma to sens.
Wykonawca chce się pochwalić zrobioną przez siebie stroną internetową, na dodatek działającą bardzo szybko i nie chce po miesiącu czy dwóch poprawiać swojego portfolio bo biznes klienta splajtował, tylko chce aby ona tam była i była wizytówką jego pracy, ale również chce aby przynosiła ona realne korzyści klientowi ponieważ taki klient jest najlepszą wizytówką jego pracy. Zadowolony klient jest lepszy niż najpiękniejsze portfolio ponieważ poleca nasze usługi.
Dlatego jeśli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej, zadaj sobie pytanie, czy chcesz mieć nowoczesną szybko działającą stronę, czy stać cię na utratę potencjalnych zysków które mógłbyś mieć dokonując właściwego wyboru wykonawcy i nie kierując się wariantem 100% cena ?
Zerknij proszę na przykład naszej strony firmowej która jest najlepszą wizytówką tego jak szybka powinna być strona na której nikt nie oszczędzał
Pamiętaj że analizowaliśmy tylko jedno zapytanie dla tej niszy usług, tego typu zapytań potencjalni klienci wpisują każdego miesiąca w Google – niezliczoną ilość razy. Daje to możliwość do rozwoju własnej działalności ale aby to było możliwe musimy spełnić pewne warunki brzegowe a jednym z nich jest bardzo szybko działająca kompletna strona internetowa na której otwarcie klient nie będzie czekał 10-15 sekund tylko taka która otworzy mu się w czasie do 3 sekund.
Szybkość strony internetowej ma niebagatelne znacznie ,popatrz sam po sobie jak długo Ty jesteś w stanie czekać na otwarcie jakiejś strony usługowej na telefonie, na ile wystarczy ci cierpliwości zanim się cofniesz i otworzysz inną ?
Tak działają ludzie, twoi potencjalni klienci. W większości są to użytkownicy mobilni którzy nie są wybitnie skoncentrowani bo na ogół są w biegu, idą ulicą i klikają, mają przerwę na lunch, jadą jako pasażer taksówką z której w każdym momencie mogą wysiąść i mogą też zamknąć twoją stronę internetową, to jest psychologia zachowań ludzkich. Z reguły większość osób o tym nie myśli w ten sposób ale tak to działą. Zastanawiamy się dlaczego nasz telefon nie dzwoni pomimo tego ile wydajemy każdego miesiąca na reklame, lub dlaczego tak rzadko dzwoni, mamy pretensję do agencji SEO/SEM, do wykonawcy strony internetowej, do firmy hostingowej, ale czy zastanowiliśmy się chociaż przez chwilę czego jest to wynikiem ?
Pozornych oszczędności …. które są niczym w porównaniu do utraty potencjalnych zysków gdybyśmy nie kalkulowali przy doborze wykonawcy metodami z wyboru produktów AGD (wariant 100% cena) (:
Jeżeli chcesz otrzymywać newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeśli myslisz dopiero nad uruchomieniem własnej strony internetowej i chcesz aby to ktoś zrobił dobrze, aby strona dała ci pełną elastyczność w implementowaniu zmian które niesie „prawo unijne” – skontaktuj się ze mną za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego – rozmowa nic nie kosztuje.