Według niedawno przeprowadzonej przez amerykańskich badaczy ankiety blogi są trzecim najbardziej godnym zaufania źródłem informacji, zaraz za przyjaciółmi czy rodziną, tytuł tego artykułu jest dość przewrotny – piękny blog to coś zupełnie innego niż mogłoby się wydawać (:. To prawda — blogerzy cieszą się większym zaufaniem niż celebryci, dziennikarze, marki i politycy, nie dzieje się tak bez powodu.
Ale jak sprawić, żebyby ludzie zakochali się w Twoim blogu? (Oczywiście poza niezwykłym contentem…)
Cóż, piękny blog tak jak strona główna Twojej witryny jest jak drzwi wejściowe do Twojej firmy czy domu, tak projekt Twojego bloga — jest drzwiami wejściowymi do Twojego bloga biznesowego/ czy osobistego.
blog
Jeśli nie przyciągasz ludzi wizualnie, w jaki sposób skłonisz ich do podjęcia kolejnych kroków w celu przeczytania (i, miejmy nadzieję, subskrypcji) Twoich treści?
Gdy skończysz budowanie wysokiej jakości treści, nadal masz wyzwanie polegające na zaprezentowaniu ich w sposób który jasno określa, o czym jest Twój blog. Obrazy, tekst a także linki muszą być odpowiednio wyświetlane — w przeciwnym razie czytelnicy mogą opuścić twojego bloga, jeśli nie są one prezentowane w sposób atrakcyjny, generujący większe zainteresowanie.
Dlatego zebraliśmy kilka przykładów stron głównych blogów, aby pomóc Ci zaprojektować idealnego bloga dla swoich czytelników. Sprawdź je poniżej.
Czasami najlepsze projekty blogów są również najprostsze. Help Scout to twórcy oprogramowania do obsługi klienta, wykorzystują na swoim blogu unikalny, ale minimalistyczny projekt.
To, co szczególnie podoba nam się w tym blogu, to wykorzystanie wyróżnionych obrazów we wszystkich postach, w tym banera u góry, który podkreśla ostatni lub szczególnie popularny wpis. Te ikony są umieszczone przed jasnymi, blokowymi kolorami, które przyciągają wzrok czytelników i sygnalizują, o czym jest post. I to działa — wszystko w projekcie tego bloga jest „czyste” i „czytelne”.
Czy jest lepszy sposób na ożywienie starej marki niż blog, który może pochwalić się pięknymi, interaktywnymi i inspirującymi treściami?
Ponadto kwadratowy układ tych historii przypomina logo Microsoft, co zapewnia cenną spójność marki.
Microsoft Stories jest również doskonałym przykładem tego, jak blog biznesowy może być ważnym atutem dla ogólnego rebrandingu. W ostatnich latach Microsoft pracował nad humanizacją swojej marki, głównie w odpowiedzi na rywalizację z Apple które od zarania ma to opanowane do perfekcji, niestety Steve Jobs był niedościgniony, do niedawna… Mikrowitryna „Historie” ma prosty slogan — „Zajrzyj do wnętrza ludzi, miejsc i idei, które nas poruszają”. To delikatniejsza strona Microsoftu, że tak powiem. Choć nie każdy może dać wiarę w to że twardo stąpający biznesmen tj. Bil Gates ma w sobie coś z delikatności (:
Kiedy próbujesz przekazać określone przesłanie marki, Twój blog może być wykorzystany do przekazania tej idei — zarówno pod względem estetycznym, jak i treściowym.
Ważnym aspektem dobrze zaprojektowanego bloga jest spójna kolorystyka i styl — w końcu prawie 90% konsumentów twierdzi, że kolor zwiększa rozpoznawalność marki.
To ciekawe, jak spójność kolorów może ujednolicić bardziej zróżnicowane elementy projektu. Pando blog, który bada cykl startowy, zawiera niebieskie tony w kilku sekcjach swojej witryny — tle, podświetlonych paskach i niektórych obszarach tekstu. Ale używa również kilku różnych czcionek — z których wszystkie wyglądają płynnie, gdy są połączone spójną kolorystyką.
Design Milk, to sklep internetowy z nowoczesnym designem, wykorzystuje bardzo prosty układ do wyróżniania swoich postów. Pasek boczny po prawej stronie — który pozostaje widoczny, gdy wpis na blogu jest otwarty do czytania — jest idealny do wyświetlania miniatur nowych artykułów. To strategia linków wewnętrznych, która pomaga zachęcić czytelników do dłuższego pozostania na stronie.
Ikony społecznościowe u góry są przyjemnym dodatkiem do ogólnego wyglądu strony — łatwo je zauważyć i ułatwiają udostępnianie treści Design Milk.
Fubiz, to blog o sztuce i projektowaniu, jest przykładem naprawdę eleganckiego projektu, który obejmuje również doskonałą personalizację.
U góry strony głównej bloga czytelnicy mogą przewijać „wyróżnione” posty. Poniżej znajduje się wyszukiwarka, w której odwiedzający mogą wybrać osoby — od „Miłośnika sztuki” do „Niezależnego strzelca” — lokalizację i rodzaj treści, których szukają. Stamtąd czytelnicy mogą przeglądać treści specjalnie dla nich przeznaczone.
Nie możemy też nie polubić obrazu nagłówka. Wykorzystuje coś, co nazywa się psychologią „niebieskiego umysłu”, która odkryła, że widok otwartej wody może nas w naturalny sposób przyciągać. Używając go w schemacie projektowym, Fubiz jest w stanie wizualnie przyciągnąć odwiedzających do jego treści.
Z nazwą taką jak „Webdesigner Depot” nic dziwnego, że ta witryna z wiadomościami o projektowaniu jest atrakcyjna wizualnie.
Jedną z rzeczy, które szczególnie nam się podobają, jest sposób, w jaki Webdesigner Depot umieścił ikony udostępniania społecznościowego w każdym poście. Chociaż w sposób oczywisty sugerujemy przeczytanie każdego artykułu, łatwo dostępne linki pomagają odwiedzającym natychmiast podzielić się nagłówkiem, który uznają za interesujący ze swoimi bliskimi. Rzućmy także okiem na te strzałki nawigacyjne po prawej stronie — nigdy wcześniej przewijanie do góry lub do dołu strony nie było tak łatwe.
Co więcej, schemat kolorów, tło i czcionki są spójne — dzięki temu ten blog wygląda profesjonalnie, ale mocno różni się od podstawowych szablonów blogów, do których mogliśmy się już dawno przyzwyczaić.
Spójrz tylko na ten obraz w nagłówku. Absolutnie przyciąga wzrok czytelnika — nie jest to zamierzona gra słów.
Mashable dzieli swoją zawartość na trzy zauważalne sekcje na stronie głównej: Nowe posty są wyświetlane po lewej stronie w najmniejszych miniaturach. Posty „What’s Rising” są wyświetlane w środkowej kolumnie jako duże miniatury, a posty „What’s Hot” są wyświetlane w po prawej, również jako duże miniatury. To trójstronne podejście do wyświetlania treści może pomóc czytelnikom zdecydować, który rodzaj wiadomości jest dla nich najważniejszy — przyciągający uwagę artykuł główny lub inne posty, które są obecnie popularne.
Ponadto podoba nam się, że liczba udostępnień jest wyświetlana w podglądzie każdego posta — to świetna forma pokazania jakim zainteresowaniem cieszą się ich posty.
Wszystko na stronie głównej Brit + Co mówi „czyste”, „ciepłe” i „przyjazne”. Jest wolny od bałaganu, dzięki czemu treść jest bardziej strawna, a układ strony jest wyjątkowo zorganizowany.
Badamy również sezonowość strony. Mam na myśli latarnie z awokado o świcie w Październiku czy urocze i pełne kolorowych, zabawnych zdjęć ilustrujących treść opowieści.
Subtelny „trendujący” nagłówek służy również jako dobry sposób na promowanie popularnych treści, bez zbytniej ostentacyjności. Ponadto przy tak wspaniałych efektach wizualnych zwróciliśmy uwagę także na ukłon w stronę Pinteresta — ta ikona jest ważna, gdy Twój blog zawiera atrakcyjne zdjęcia.
Uwielbiamy kolorowy, spójny design Tesco Living, bloga brytyjskiej sieci spożywczej Tesco.
Wszyscy dokoła narzekali na spójność tej marki. Sprawdź rombowe wzory na górnym banerze — one pojawiają się w logo Tesco.
To, co udało się osiągnąć Tesco Living, to doskonała równowaga między prostotą a śmiałością. Układ jest bardzo minimalistyczny, ale nie jest nudny. Ciepłe i przyjazne odcienie podkreślają każdą kategorię treści, a zdjęcia dodają kresek kolorów w całej witrynie. To doskonały przykład tego, jak odpowiednie obrazy mogą osiągnąć atrakcyjny wygląd, zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”, zwłaszcza jeśli pasuje to do ogólnej koncepcji marki.
BarkPost, blog firmy BarkBox zajmującej się akcesoriami dla psów, jest doskonałym przykładem projektowania z wielu powodów. Po pierwsze, spójrz, jak łatwa jest subskrypcja — wezwanie do działania znajduje się właśnie tam gdzie powinno być, nad polecaną treścią. Ikony udostępniania w mediach społecznościowych są również łatwo zauważalne — i oczywiście wszystkie w godnym zaufania kolorze niebieskim dopasowanym do marki.
Podoba nam się również to, że BarkPost zwraca uwagę na swoje siostrzane firmy, z których wszystkie należą do portfolio marek Bark & Co. Ale jednocześnie blog nie zawiera własnych produktów — służy raczej jako źródło informacji zarówno dla rodziców, jak i miłośników psów.
Aby wyjaśnić wszelkie nieporozumienia, Johnny Cupcakes tak naprawdę nie robi babeczek. Tworzy ubrania. Ale firma wykonała świetną robotę, odtwarzając skojarzenia marki z wypiekami.
Ponadto ludzie z Johnny Cupcakes wiedzą co nieco o spójności marki we wszystkich kanałach. Prosta kolorystyka bloga i pasujące czcionki pomagają stworzyć ujednolicony interfejs użytkownika, od sklepu do ogólnej zawartości, jednocześnie dodając odważne, kolorowe obrazy, aby przyciągnąć uwagę czytelników.
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli jesteś zainteresowany budową strony internetowej z blogiem lub bez, późniejszą jej promocją w internecie, chciałbyś z kimś na ten temat porozmawiać skorzystaj z formularza poniżej, rozmowa nic nie kosztuje.