• Budujemy niedrogie strony internetowe dla firm
  • +48 506 130 673
  • info@netpoint.systems
    • REALIZACJE
    • STRONY INTERNETOWE
    • SKLEPY INTERNETOWE
    • BLOG
    • CENNIK
    • KONTAKT
    ✕

    Linkowanie wewnętrzne

    • Home
    • Artykuły
    • Bez kategorii
    • Linkowanie wewnętrzne
    Masz stronę internetową – nie popełniaj tych błędów
    24 grudnia 2022
    Jak wybrać nazwę domeny ?
    25 grudnia 2022
    24 grudnia 2022

    Linkowanie Wewnętrzne

    linkowanie wewnętrzne

    linkowanie wewnętrzne

    Może od razu posłużę się przykładem jak powinno wyglądać linkowanie wewnętrzne w poniższym akapicie.

    Są dwa sposoby pozyskiwania linków na stronie ,poprzez linkowanie wewnętrzne oraz linkowanie zewnętrzne , w tym artykule skoncentrujemy się na tym pierwszym gdyż jest ono częścią techniki pozycjonowania on-page czyli optymalizacji strony, treści tej strony po to aby potęgować efekty działań off-page czyli linkowania zewnętrznego.

    Generalnie w dużym skrócie linkowanie wewnętrzne to umieszczanie w tekście odnośników do innych podstron naszego serwisu, ale nie może to być robione w sposób chaotyczny, zawsze musisz mieć w tyle głowy użyteczność, czyli poprawę nawigacji, pomoc czytelnikowi który trafił na Twój artykuł.

    Dlaczego linki wewnętrzne są ważne dla SEO

    Linki wewnętrzne są ważnączęścią SEO z trzech głównych powodów:

    • Pomaga wyszukiwarkom zrozumieć strukturę Twojej witryny
    • Przekazują tzw. link juice czyli moc artykułu z którego linkujemy stronie linkowanej
    • Pomaga użytkownikom poruszać się po witrynie

    Linkowanie wewnętrzne pomaga wyszukiwarkom zrozumieć strukturę Twojej strony internetowej

    Użycie linków wewnętrznych może pokazać, że strona A jest połączona ze stroną B. Pomaga to Google zrozumieć kontekst strony i wzajemne powiązania różnych stron.

    Silna struktura linków wewnętrznych pomaga również wyszukiwarkom znaleźć i zaindeksować strony w Twojej witrynie.

    Przenoszą moc strony z której prowadzi link

    Linki wewnętrzne pomagają przenieść autorytet (lub PageRank) na inne strony w Twojej witrynie. Page Rank system oceny używany przez Google do mierzenia wartości serwisu, choć ostatnimi laty nie jest już jawnie pokazywany to Google nadal prowadzi ten ranking którego fundamentem niezmiennie jest jakość stron z których linkujemy swoją witrynę.

    Pomaga użytkownikom poruszać się między powiązanymi stronami

    Linki wewnętrzne poprawiają również wrażenia użytkownika (UX) dotyczące obsługi Twojej witryny, ułatwiając odwiedzającym znajdowanie odpowiednich treści.
    Załóżmy, że użytkownik odwiedza stronę twojego bloga z informacjami na temat budowy komputera.
    Możesz dołączyć wewnętrzne hiperłącza do stron produktów powiązanych części do komputera np. w swoim sklepie internetowym.

    Celem jest zatrzymanie użytkownika w Twojej witrynie, aby mógł podjąć niezbędne działania, takie jak choćby dokonanie zakupu, wypełnienie formularza .

    Wyświetlanie odpowiednichi przydatnych treści użytkownikom na odpowiednich stronach to świetny sposób na osiągnięcie tego celu.
    Poza tym im więcej czasu użytkownik spędza na twojej stronie tym silniejszy daje to sygnał Googlowi do tego że twoja strona przedstawia realną dla użytkowników wartość. Pamiętaj że to co dobre dla czytelników jest dobre dla Google, a to co jest dobre dla Google – jest wynagradzane w postaci bezpłatnego ruchu który Google kieruje do Twojej strony internetowej

    Zrozumienie różnych typów linków wewnętrznych

    Istnieje kilka rodzajów linków wewnętrznych, nawigacyjne, linki stopki, linki kontekstowe i linki boczne.

    Linki nawigacyjne

    Linki nawigacyjne są najważniejszymi linkami wewnętrznymi, ponieważ są stale wyświetlane w menu głównym. Stanowią również główną strukturę nawigacyjną strony internetowej.

    Łącza nawigacyjne często znajdują się w górnym menu lub na pasku bocznym i obejmują kategorie produktów, usługi lub główne tematy treści.

    linki nawigacyjne

    linki nawigacyjne

    Często są one wdrażane w całej witrynie i służą przede wszystkim do pomocy użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają.

    Linki stopki

    Linki w stopce są rodzajem linków nawigacyjnych. Pojawia się na każdej stronie Twojej witryny, ale na dole strony, a nie na górze.

    linki stopki

    linki stopki

    Linki te powinny kierować do innych stron w serwisie, które użytkownicy mogą odwiedzać.
    Typowe łącza w stopce to „Kontakt z nami”, „O nas”, „FAQ” , „Regulamin”, „Polityka prywatności” czy nawet linki do ciekawych artykułów na blogu.

    Linki paska bocznego tzw. sidebara

    linki sidebar

    linki sidebar

    Najczęściej wykorzystywane na blogach są to głównie linki do innych artykułów, linki sidebara są też częśto wykorzystywane w sklepach internetowych wtedy w takim pasku bocznym najczęściej możemy znaleźć strukturę kategorii, linki do bestsellerów itp.

    Linki kontekstualne

    Przykład linkowania kontekstualnego pokazaliśmy już na samej górze tego artykułu , są one absolutnie najważniejszym czynnikiem jeśli chodzi o tzw. User Experience – czyli doświadczenia użytkownika, ktoś kto w tym akapicie zobaczy określenie „user experience” które jest hiperłączem tj. to najprawdopodobniej będzie chciał poszerzyć swoją wiedzię i dowiedzieć się czym ten „user experience” jest i kliknie w takiego linka. To jest modelowy przykład zastosowania kontekstualnego linkowania w sposób niezwykle naturalny, nie nahalny, gdzie użytkownik kierowany jest na poboczne powiązane z danym tekstem artykuły które poszerzą jego wiedzę z tego tematu.

    Generalnie przy linkowaniu wewnętrznym tak jak podczas tworzenia treści na bloga powinna ci przyświecać jedna idea – maksymalna użyteczność dla twojego czytelnika, komfort jego nawigacji, nigdy nie twórz treści przeoptymalizowanych, pod wyszukiwarkę bo to wcześniej czy później się zemści ograniczeniem ruchu do twojej strony. Jeśli bedziesz publikował interesujące treści , będziesz w nich umieszczał hiperłącza w sposób naturalny do innych treści na swojej stronie /blogu możesz być pewien że doceni to zarówno twój czytelnik który szybciej niż myślisz może zamienić się w płacącego klienta, doceni to także Google które nagrodzi cię bezpłatnym ruchem do twojej strony.

    Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.



    Jeśli chciałbyś porozmawiać z kimś na temat linkowania wewnętrznego, a może budowy strony internetowej – skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego, rozmowa nic nie kosztuje.

    Udostępnij
    0

    Powiązane posty

    18 stycznia 2023

    Wpływ ceny na postrzeganie firmy


    Czytaj więcej
    18 stycznia 2023

    Statystyki strony na które warto uważać w 2023 r


    Czytaj więcej
    17 stycznia 2023

    9 trendów w projektowaniu stron internetowych na 2023 rok


    Czytaj więcej

    Comments are closed.

    ✕

    Ostatnie wpisy

    • Kilka porad jak zwiększyć sprzedaż B2B za pośrednictwem strony internetowej
    • Czego oczekiwać w tworzeniu stron internetowych w 2023r ?
    • Wpływ ceny na postrzeganie firmy
    • Statystyki strony na które warto uważać w 2023 r
    • Jak osiągać pozycje w Google bez backlinków ?
    • 9 trendów w projektowaniu stron internetowych na 2023 rok
    • Strategia marketingowa na LinkedIn
    • Czym jest nisza rynkowa ?
    • Jak zatrudnić agencję interaktywną – podpowiedzi
    • Co właściciele wysoko konwertujących stron robią inaczej niż inni ?
    • Link building dla prawnika – jak wpływa na pozycję strony w Google ?
    • Czy powinienem używać linków wychodzących na swojej stronie internetowej ?
    • Jak naprawić i poprawić reputację firmy lokalnej dzięki ocenom gwiazdkowym i recenzjom Google ?
    • Gwarancja wyników pozycjonowania ?
    • Jak dodać stronę do google ?
    • Google safe search
    • Wizualna hierarchia strony internetowej
    • 5 Trendów SEO na 2023 rok !
    • Jak zrobić stronę internetową HTML w notatniku ?
    • Szybkość strony internetowej – dlaczego jest kluczowa ?
    • Google Fonts
    • Mapa strony
    • Długość artykułu – jaka powinna być aby zmaksymalizować efekt SEO ?
    • Jak sprawdzić liczbę wyszukiwań w Google ?
    • Co to jest Google Lens i czym różni się od Google Image Reverse Search ?
    • modernizacja strony internetowej
    • Trendy Google
    • Własny blog
    • Jak wybrać nazwę domeny ?
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Masz stronę internetową – nie popełniaj tych błędów
    • Jak długo trwa wypozycjonowanie strony internetowej ?
    • Jak generować ruch na stronie ?
    • Domena nowa czy używana ?
    • Subdomena czym jest i po co się ją stosuje ?
    • Zdjęcia stockowe – czym są i gdzie je znaleźć ?
    • Link Building – w jaki sposób pozyskiwać dobre linki do swojej strony internetowej ?
    • Mapy google
    • Google trends
    • Jak powinna wyglądać firmowa strona internetowa ?
    • Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera ?
    • Koszt domeny i serwera
    • Jak zwiększyć zasięgi na instagramie ?
    • W co warto zainwestować projekt logo czy projekt strony internetowej ?
    • Analiza słów kluczowych

    Tagi

    api google trends (2) cena domeny internetowej (2) cena hostingu i domeny (2) darmowa strona internetowa z własną domeną (2) domena internetowa cena (2) domena internetowa koszt (2) domena strony internetowej cena (2) google data studio google trends (2) google hot trends (2) googletrend (2) google trends (3) google trends 24h (2) google trends brawl stars (2) google trends data studio (2) google trends en (2) google trends english (2) google trends google trends google trends (2) google trends grafik (2) google trends podlaskie (2) google trends world (2) google trends youtube 2020 (2) hot searches (2) hot searches google trends (2) ile kosztuje domena i hosting rocznie (2) ile kosztuje domena internetowa (2) ile kosztuje domena strony internetowej (2) keywords google trends (2) koszt domeny i hostingu (2) koszt domeny internetowej (2) koszt hostingu i domeny (2) lalka ambicja google trends (2) last christmas google trends (2) nazwa domeny internetowej (2) strony internetowe w niemczech (2) szybkość strony internetowej (2) top trend google (2) trendgoogle (2) trend google search (2) trend pencarian google (2) trends google 2021 (2) trends google hot (2) trends google pl (2) trendy google (2) trendy wyszukiwania google (2) wykres google trends (2)

    STRONY INTERNETOWE

    • Tania strona internetowa
    • Strony internetowe Niemcy
    • Strony internetowe
    • Strony internetowe Niemcy
    • Strona one page
    • Strona wizytówka
    • Strona internetowa za darmo
    • Ile kosztuje strona internetowa
    • Profesjonalna strona internetowa

    PORADY

    • Reklama internetowa
    • Kreator logo firmy
    • Dlaczego strona internetowa jest ważna
    • Email marketing
    • Reklama Google koszt
    • Jak zarejestrować domenę
    • Hosting www
    • Pozycjonowanie
    • Grafika na stronę internetową

    SKLEPY INTERNETOWE

    • Sklep internetowy
    • Ile kosztuje strona internetowa ze sklepem

    INNE

    • Strona internetowa w kilku językach
    • Manager reklamy Facebook
    • Cena czyni cuda
    • Domena internetowa
    • Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
    • Jak zatrzymać klienta na stronie
    • User Experience
    • Marketing treści
    • Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie
    • Modernizacja strony internetowej
    netPOINT - strony internetowe - 15 Sierpnia 2, 96-500 Sochaczew, NIP: PL7751620451 tel. +48 506 130 673 | info@netpoint.systems

    Ta strona wykorzystuje tzw ciasteczka, w celu poprawy komfortu przeglądania tej witryny jeśli tego nie akceptujesz możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Więcej nt. ciasteczek możesz przeczytać tutaj - nasza Polityka Ciasteczek Cookies

    2022 - netPOINT Wszystkie prawa zastrzeżone .