Istnieje wiele narzędzi analitycznych które mierzą różne parametry związane czy to z ilością i jakościa backlinków prowadzących do naszej strony internetowej poprzez to co robi nasza konkurencja, skończywszy na liczbie wyszukiwań danej frazy/ słowa kluczowego w Google.
Czym owe tajemnicza „liczba wyszukiwań w Google” jest ?
Liczba wyszukiwań to nic innego jak słowo kluczowe wpisywane przez ludzi w wyszukiwarce, przez osoby które szukają jakichś produktów lub usług.
Prosty przykład, my zajmujemy się głównie budową stron internetowych i sklepów internetowych nasi klienci najczęściej uruchamiając wyszukiwarkę Google wpisują takie frazy jak
– strona internetowa
– strona internetowa cena
– firmy budujące strony internetowe
– sklep internetowy
itd. itd.
reasumując, liczba wyszukiwań jest po prostu tym ile razy ktoś (ktokolwiek, nie jedna i ta sama osoba) wpisuje np. w skali miesiąca dane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google.
Co nam daje ta wiedza ?
Liczba wyszukiwań w Google pozwala nam jako właścicielowi strony internetowej za pomocą pozyskujemy zlecenia dla swojego biznesu ocenić potencjał frazy/ słowa kluczowego – jest to szczególnie istotne w przypadku dwóch typów reklamy naszej strony internetowej
– pozycjonowania
– kampanii w Google Ads
oba typy reklamy nakierowane są na jedyną wyszukiwarkę internetową która ma dziś znaczenie – na Google. Wiadomo że najbardziej wartościowy ruch pochodzi właśnie od nich bo Google jest w stanie najprecyzyjniej targetować czy to reklamy czy wyniki organiczne pod konkretnie zainteresowane danymi produktami lub usługami osoby które aktywnie tu i teraz tego szukają – nie jest to bez znaczenia…..
Dlaczego tak ważny jest target – czyli osoby które aktywnie poszukują jakichś produktów lub usług ?
Weźmy za przykład Facebooka, generalnie ludzie spędzający duże ilości czasu na Facebooku to osoby które nie są w tzw. trybie zakupowym …
niestety ma to bardzo wymierne rezultaty, tacy ludzie są mało zdeterminowani do zakupów, oni po prostu przeglądają jakieś treści, tacy ludzie mogą coś kupić ale pod wpływem bardzo silnego impulsu i raczej nie wywołasz takiego impulsu pokazując im reklamę pralki Bosh za 3000 tańszej o 20 zł niż w innych sklepach (((: chodzi o to że użytkownicy Facebooka nie szukają tu i teraz czegokolwiek poza zabiciem wolnego czasu (lub czasu pracodawcy…) dlatego są słabo zdeterminowani do jakichś spontanicznych decyzji zakupowych.
Tu właśnie pokazuje swoją przewagę Google i dlatego wszyscy, absolutnie wszyscy którzy się z nami kontaktują w pierwszych słowach mówią że chcą być w TOP3+ na hasła X lub Y (: niestety nie jest to tak proste jak odpalenie reklamy na Facebooku ….
Liczba wyszukiwań w Google np. 10 000 dla np. słowa kluczowego „Pralka Bosh XYZ” oznacza że w ciągu 1 miesiąca 10 000 osób wpisało tę frazę w Google, co nam daje ta informacja ?
Ta informacja mówi nam że nikt bez powodu nie wpisuje takiej frazy z modelem pralki bez powodu, on potrzebuje jej tu i teraz, chce ją po prostu kupić i przegląda oferty sklepów internetowych. To samo dotyczy usług ,masz firmę usługową nie wiem, jesteś hydraulikiem z Warszawy, weźmy więc frazę kluczową „hydraulik Warszawa” która w Google Keywords Plannerze daje 4 400 wyszukiwań miesięcznie
Oznacza to że 4 400 osób każdego (nie jednego) tylko każdego miesiąca w roku średnio – wpisuje to zapytanie w Google na terenie Warszawy, jak zapewne zwróciłeś uwagę oprócz tej konkretnej frazy kluczowej ludzie wpisują też różne jej warianty, potencjał jest ogromny. Te 4 400 osób każdego miesiąca potrzebuje tu i teraz (najczęściej natychmiast bo pękła rura …) hydraulika, na już.
Mając stronę internetową oraz będąc już uzbrojonym w wiedzę jakie słowa kluczowe warto reklamować w Google ADS czy pozycjonować – wiesz jak dotrzeć do interesującego cię targetu, czyli bardzo zdeterminowanych do błyskawicznych zakupów osób.
Zerknij teraz na poniższe printscreeny z innego genialnego narzędzia jakim jest semrush.com
Zobacz powyższego printscreena, pokazuje on podobne dane co Google Keywords Planner, ale, Semrush pokaze Ci o wiele więcej, spójrz na poniższe, na poniższym printscreenie zobaczysz całą swoją konkurencję z TOP10 google.pl która pozycjonuje się na hasło „hydraulik warszawa”, ale najciekawsze jest poniżej, weźmiemy na warsztat stronę darek-hydraulik.pl która jest na 2 pozycji na to dość konkurencyjne hasło dające bardzo duży ruch na stronie tego pana (:
Tutaj zobaczysz m.in. na ile słów kluczowych w Google pozycjonuje się ten Hydraulik (w zasadzie nie siebie tylko swoją stronę internetową którą pozyskuje klientów do swojego biznesu) , zobaczysz jaki ruch każdego miesiąca otrzymuje, przybliżony koszt tego ruchu gdyby chciał go „sprzedawać”, oraz historię jego aktywności.
Poniższe narzędzie już nawet w bezpłatnej wersji pokazuje mnóstwo danych o twojej konkurencji, nie tylko liczbę wyszukiwań w Google, możesz iść podobnym tropem po prostu potwarzając kroki konkurentów aby osiągnąć podobne rezultaty.
Na poniższym screenie jest już czyste złoto … tak, zobaczysz tu w jakich serwisach (na jakich stronach WWW) ten pan opublikował link do swojej strony internetowej aby być na 2 pozycji w google.pl na hasło „hydraulik warszawa” i pozyskiwać tym sposobem tak duży ruch osób które są zainteresowane zakupem jego usługi tu i teraz, każdego miesiąca.
oczywiście w bezpłatnej wersji zobaczysz ograniczoną liczbę takich informacji natomiast moim zdaniem a nie jest to żadna płatna reklama bo nie mam z tego tutułu absolutnie nic, to narzędzie jest warte każdych pieniędzy ponieważ daje kompletne informacje na temat nie tylko liczby wyszukiwań jakiejś frazy w Google tj Google Keywords Planner, ale kompletne informacje na temat tego co robi w internecie twoja konkurencja której strony internetowe są tam gdzie są i agregują ruch jaki agregują. Jeśli chcesz tam być i Ty, nie możesz nie mieć dostępu do tego typu narzędzi. Podążanie krokami konkurencji jest najprostszą możliwą taktyką. Niestety większość osób które nie zajmują się SEO/SEM nie mają bladego pojęcia o istnieniu tego typu analityki – Ty – masz już nad nimi przewagę konkurencyjną ponieważ możesz samodzielnie robić to co robi twoja konkurencja po to aby skutecznie pozyskiwać klientów do swojego biznesu ….
Tego typu narzędzi jest niezliczona ilość, warto abyś zapisał moją stronę w Ulubionych bo będę tu publikował artykuły opisujące różne fajne płatne i bezpłatne narzędzia które możesz wykorzystać w swoim biznesie a jeśli uznasz że ten artykuł był dla Ciebie pomocny i wykorzystasz tę wiedzę w promowaniu własnego biznesu w internecie byłbym wdzięczny za podzieleniem się linkiem do tego artykułu w social mediach albo gdziekolwiek, to pomoże mi dalej rozwijać tego bloga i edukować takie osoby jak Ty po to żeby nie musiały płacić horrendalnych pieniędzy za tego typu usługi agencjom SEO/SEM (:
Jeśli chcesz otrzymywać newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, chcesz porozmawiać ,skorzystaj z poniższego formularza, rozmowa nic nie kosztuje, jak już wspomniałem zajmujemy się także budową stron i sklepów internetowych więc jeśli dopiero stoisz przed tym przedsięwzięciem – także możemy Ci pomóc.