Google safe search
12 stycznia 2023Gwarancja wyników pozycjonowania ?
12 stycznia 2023Jak dodać stronę do google
Jeśli prowadzisz stronę internetową, chcesz, aby była ona widoczna w wyszukiwarce Google, w końcu to właśnie w ten sposób ludzie mają znajdować twój biznes w Internecie, za pomocą wyszukiwarki Google ! Ale jeśli jesteś nowy w tym wszystkim, możesz nie wiedzieć, jak sprawić, by Twoja strona pojawiła się w wyszukiwarce Google.
Nie martw się – jesteśmy tutaj, aby pomóc. W tym wpisie na blogu, damy Ci przewodnik krok po kroku, jak dodać swoją stronę do wyszukiwarki Google. Pokażemy kilka różnych metod, więc możesz wybrać tę, która jest dla Ciebie najlepsza.
Jak sprawdzić widoczność strony internetowej w Google?
Ważne jest, aby sprawdzić najpierw widoczność witryny w Google, ponieważ może to dać Ci wskazówkę, jak dobrze Twoja witryna radzi sobie pod względem SEO. Istnieje kilka różnych sposobów, aby to zrobić.
Jednym ze sposobów jest użycie samej wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać adres URL swojej strony i sprawdzić, czy pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jeśli tak, to wiesz, że Twoja strona jest widoczna dla Google, jest po prostu zaindeksowana czyli był na niej bot Google i zrobił co trzeba.
Innym sposobem na sprawdzenie widoczności witryny jest skorzystanie z usługi Google Search Console. Usługa ta dostarcza wielu danych i informacji na temat Twojej witryny, w tym jej widoczności w wyszukiwarce Google i pomaga także w jej indeksacji.
Jak dodać stronę do Google – musisz podać adres swojej strony internetowej
Za pomocą Google Search console możesz dodać także wygenerowaną wcześniej mapę strony w pliku XML w której to mapie znajdują się wszystkie podstrony twojej witryny, botowi google będzie łatwiej jeśli dostanie taką mapę zamiast samodzielnie przedzierać się poprzez Twoją stronę szukając wszystkich dostępnych podstron.
W polu, które się pojawi, wprowadź adres URL sitemapy dla swojej witryny. Jeśli nie jesteś pewien, co to jest, zazwyczaj możesz go znaleźć, wchodząc na stronę główną witryny i dodając „/sitemap.xml” na końcu adresu URL (np. https://www.example.com/sitemap.xml).
Po wprowadzeniu adresu URL sitemapy, kliknij „Prześlij”. Twoja sitemapa zostanie przesłana do Google i będziesz mógł zobaczyć, ile stron z Twojej witryny zostało zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google.
Wniosek o ponowne przeindeksowanie adresu URL
Jeśli Twoja witryna nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google lub jeśli uważasz, że tylko niektóre z Twoich stron są indeksowane, możesz poprosić Google o ponowne przeindeksowanie Twojej witryny. Proces ten nazywa się „przeindeksowaniem adresu URL”.
Aby zażądać od Google ponownego przeindeksowania witryny, przejdź do Google Search Console i zaloguj się na swoje konto Google. Następnie kliknij „Indeksowanie”, a potem „Strony”. Sprawdź które strony nie są zaindeksowane i wejdź w tę sekcję ,wybierz podstronę klikając potem SPRAWDŹ jeśli strona nie znajduje się w indeksie otworzy się podstrona tj poniżej i trzeba wtedy kliknąć przycisk „poproś o zaindeksowanie”
Powinieneś również sprawdzić sitemapę , mając np. stronę na wordpressie powinieneś sprawdzić w ustawieniach pluginu generującego sitemapę czy napewno zabiera do niej wszystkie podstrony które chcesz aby pojawiły się w indeksie Google.
Na indeksację w Google ma wpływ wiele czynników, możesz mieć np. problem z zaindeksowaniem podstrony która jest duplikatem, np. masz już jakąś stronę w obrębie swojej własnej witryny która jest bardziej rozbudowanym artykułem blogowym który został już zaindeksowany a podstrona którą chcesz dodać do indeksu googla zawiera w dużej części powtórzone treści z tamtej wtedy Google może jej nie zaindeksować ponieważ nie wnosi ona nic nowego.
Wpływ na indeksacje może mieć także plik robots.txt w którym projektant strony internetowej np. na czas jej budowy dodał wpis który blokuje roboty wyszukiwarek, sprawdź czy nie masz tam wpisów które wykluczają indeksację twojej strony.
Stronę do google możesz także dodać poprzez link building czyli dodawanie linków do swojej witryny w zewnętrznych serwisach powiązanych tematycznie, ma to jedną zaletę w stosunku do powyższych działań a mianowicie da ci dodatkową korzyść w postaci większego kredytu zaufania od Google bo linkuje do ciebie np. jakiś bardziej renomowany portal, ale to jest już materiał na artykuł o pozycjonowaniu i jego części zwanej link buildingiem (:
Jeżeli chcesz otrzymywać newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeśli masz pytania do powyższego lub może szukasz wykonawcy swojej strony internetowej – skontaktuj się z nami korzystając z poniższego formularza, budujemy strony internetowe na całym Świecie ,w dowolnych językach, strony o dowolnym designie i funkcjonalności, możemy pomóc, zajmujemy się także ich pozycjonowaniem.