Google Trends to świetny sposób, aby zorientować się, jak popularny jest dany temat lub słowo kluczowe.
Po prostu wpisz hasło, a zobaczysz wykres, jak często ludzie szukali tego terminu w czasie.
google trends
Google Trends to przydatne narzędzie, które pozwala zobaczyć, jak często dane słowo lub fraza były wyszukiwane. Może pomóc Ci określić, czy Twoi odbiorcy są zainteresowani treściami, które tworzysz, a także może pomóc Ci zidentyfikować trendy, które występują w Twojej niszy.
Pierwszym krokiem jest otwarcie Google Trends. Możesz to zrobić, wchodząc na stronę google.com i wpisując „Google trends” w pasku wyszukiwania. Zobaczysz stronę z paskiem wyszukiwania i kilkoma przyciskami na niej. Pierwszy przycisk umożliwia wyszukiwanie trendów; drugi pozwala porównać dwa tematy; trzeci pozwala ustawić alerty, dzięki którym Google będzie Cię powiadamiać o określonych wyszukiwaniach; czwarty otwiera narzędzie zaawansowanych zapytań; a piąty otwiera opcję dostosowania wyników według lokalizacji, języka lub przedziału czasowego.
Następnie wpisz słowo kluczowe lub frazę, która Cię interesuje lub odnosi się do Twojego modelu biznesowego, aby dowiedzieć się, jak często ludzie szukali go w czasie (lub tylko w ciągu ostatniego dnia). Następnie wykorzystaj te informacje, aby określić, jaki rodzaj treści byłby najbardziej wartościowy dla Twoich odbiorców – lub czy istnieje już wystarczająco dużo informacji na ten temat, aby nie trzeba było w ogóle tworzyć żadnych treści na ten temat!
Dane trendów wyszukiwania Google sąbardzo przydatne dla marketerów. Na przykład, jeśli prowadzisz działalność sezonową (sklep z wyposażeniem domu, sklep ogrodniczy itp.), powinieneś zintensyfikować działania marketingowe w miarę wzrostu popularności wyszukiwań związanych z Twoją firmą. CPC w Google Ads prawdopodobnie będą wyższe w okresach gwałtownego wzrostu liczby wyszukiwań, więc pamiętaj o przydzielaniu większego budżetu na kampanie, gdy Twój produkt lub usługa stają się bardziej popularne.
Trendy Google pokazują również trafne wyszukiwane hasła i różnice w wyszukiwanych hasłach według podregionów.
Dane w Google Trends mogą być wykorzystywane do różnych celów marketingowych.
Niektóre przedmioty dobrze się sprzedają w różnych porach roku. Poniżej znajduje się przykład, który prawdopodobnie sam możesz odgadnąć.
„trampki” i „kurtka zimowa”. Kurtki zimowe zyskują na popularności, a trampki zimowe stają się coraz mniej popularne.
Mniej oczywistym przykładem jest joga. Oczekuje się, że pozostanie stabilny przez cały rok. Cóż, joga wydaje się być jedną z nisz noworocznych postanowień. Tak jak na siłowniach wszyscy świętują nowy rok, zaczynają uczęszczać na zajęcia, a potem ich popularność spada.
Do tej pory poznałeś niektóre szczegóły dotyczące Trendów Google i niektóre sposoby osiągania celów SEO za pomocą Trendów Google. Google Trends to świetne narzędzie, które każdy marketer powinien mieć pod ręką. Ważne jest, aby zrozumieć popularność wyszukiwanych haseł pod kątem lokalizacji i czasu, a nie tylko liczby wyszukiwań. W przeciwnym razie możesz zmarnować cenne zasoby SEO na pogoń za bezsensownymi słowami kluczowymi lub przegapić ukryte klejnoty, które są bardzo ważne dla lokalizacji i czasu Twoich treści.
Ostatnią radą, jaką chciałbym udzielić, jest to, że Google oferuje świetny samouczek dla początkujących w Google Trends. W trakcie nauki zapoznasz się z niektórymi wskazówkami zawartymi w tym przewodniku, takimi jak używanie operatorów wyszukiwania do znajdowania słów kluczowych o różnej pisowni i interpunkcji.
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli nie masz jeszcze strony internetowej a chciałbyś zacząć pozyskiwać klientów z internetu na swoje usługi lub produkty, użyj poniższego formularza i porozmawiaj z nami, opisz swój pomysł na biznes, rozmowa nic nie kosztuje.