Wyszukiwanie grafiki jest ważne, aby pomóc użytkownikom sieci w łatwym znalezieniu potrzebnych informacji , Google Lens jest nowym narzędziem które jest bardzo często wykorzystywane w poszukiwaniu różnych produktów czy usług warto wiedzieć jak optymalizować tzw. obrazy w obrębie swojej strony internetowej aby na tym skorzystać.
Te dwie wspaniałe funkcje jak Google Lens oraz tzw. „Google reverse image search” mają zmienić sposób, w jaki patrzysz na obrazy podczas wyszukiwania.
Od momentu uruchomienia w 2011 r. wyszukiwarki grafiki Google znacznie rozszerzył swój pierwotny zakres. Od pomocy użytkownikom w znajdowaniu odpowiednich obrazów i treści po znajdowanie skradzionych obrazów, wyszukiwanie obrazów pozostaje ważną częścią korzystania z Internetu. Potężne narzędzie we wczesnych stadiach jego rozwoju. Wraz z pojawieniem się Google Lens można bezpiecznie założyć, że jeszcze więcej funkcji jest tu dostępnych.
Podczas korzystania ze zwykłych wyszukiwarek, takich jak Google lub Bing, zwykle wpisujesz słowo kluczowe lub frazę, ale dzięki odwróconemu wyszukiwaniu obrazów możesz przesyłać obrazy i udostępniać je online. Jest to przydatne, jeśli chcesz wiedzieć, kto udostępnia Twoje treści w sieciach społecznościowych.
Dzięki temu Google może zrozumieć, jakie zapytania wyszukujesz i zwrócić odpowiednie wyniki. Możesz dzięki temu także przeglądać obrazy i inną zawartość powiązaną z wybranym obrazem.
Czym Google Lens się różni od wyszukiwarki grafiki Google?
Podczas wyszukiwania w Grafice Google zazwyczaj wpisujesz termin lub frazę. Google dokłada wszelkich starań, aby wyświetlać Ci najtrafniejsze obrazy związane z wyszukiwanym hasłem. Możesz jednak również użyć funkcji odwrotnego wyszukiwania obrazów, aby uzyskać najbardziej odpowiednie obrazy powiązane z określonym obrazem.
Mówiliśmy o tym jak przydatne jest Google Reverse Image Search, ale co by było, gdybyśmy powiedzieli Ci, że Google Lens jest szybszy i dokładniejszy ?
Aby lepiej zrozumieć i odpowiedzieć na pytania ludzi, obiektyw Google to nowa funkcja rzeczywistości rozszerzonej w Zdjęciach Google, która umożliwia wykonywanie różnych zadań przez proste skierowanie aparatu telefonu na obiekt. Użytkownicy mogą również używać swoich aparatów do robienia zdjęć i wysyłania ich do Google w celu przetworzenia. Po przetworzeniu obraz jest umieszczany obok obiektu na ekranie wraz z odpowiednią informacją.
Google Lens umożliwia wyszukiwanie dokładnych kopii obrazów. Lub analizować i rozpoznawać zawartość obrazu. Ta usługa wyszukujeo brazy, nawet jeśli pochodzą one z ekranu.
Na images.google.com kliknij „Wyszukaj według obrazu” (ikona aparatu), a Google zaoferuje Ci dwie opcje. Możesz wkleić adres URL obrazu, który widziałeś w Internecie, lub przesłać obraz ze swojego komputera. Mam obraz zapisany z komputera, więc skorzystałem z opcji „prześlij obraz”.
google reverse image search
Jak widzisz trafienie w grafike jest dość celne natomiast nie jest już tak celne w przypadku wyników wyszukiwania dotyczących stron internetowych, bo gdy na nie wejdziesz to nie zobaczysz tam tej grafiki.
Pełna funkcjonalność Google Lens jest dostępna tylko na urządzeniach mobilnych, ale możesz jej używać do wyszukiwania obrazów w Google Chrome także na komputery.
Po prostu wybierz obraz, który widzisz na ekranie, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Wyszukaj obraz za pomocą Google Lens”. W tym przykładzie użyjemy elementów z powyższego przykładu czyli tego samego zdjęcia. Obraz pokazany poniżej jest jednym z wyników pokazanych w poprzednim odwrotnym wyszukiwaniu obrazu.
obiektyw google
Wyniki tego wyszukiwania za pomocą Google Lens są o wiele bardziej dokładne bo trafiają zarówno pod kątem grafiki jak i adresów URL stron na których można je znaleźć.
Załóżmy że jesteś fotografikiem i zajmujesz się zawodowo robieniem zdjęć, umieszczasz je w galerii na swojej stronie w portfolio a ktoś je po prostu kradnie i wykorzystuje np. w projekcie swojej strony internetowej, narzędziem Google Lens namierzysz wszystkie strony które bez twojego pozwolenia/wniesienia opłaty wykorzystały twoją własność intelektualną.
Szybkość działania strony internetowej jest jednym z kryteriów rankingowych Google.
Obrazy są wszędzie w Internecie, od mediów społecznościowych po blogi i strony internetowe. Obrazy są ważne w marketingu, ponieważ nie tylko są przyjemne dla oka, ale mają ogromny wpływ na to, jak użytkownicy postrzegają Twoją witrynę i markę. Jeśli chcesz poprawić SEO swoich zdjęć, możesz zrobić kilka prostych rzeczy.
Google używa również tytułów i opisów jako części swojego algorytmu wyszukiwania obrazów, aby uszeregować obrazy w wynikach wyszukiwania.
Podstawowe elementy SEO strony, takie jak metadane, tagi, zawartość strony i dane strukturalne, wpływają na to, jak algorytmy wyszukiwania Google oceniają obrazy. To jest punkt wyjścia do optymalizacji obrazu w celu poprawy twoich rankingów.
Źródło: https://developers.google.com/search/docs/appearance/google-images
Jeśli obraz się nie ładuje, zobaczysz okno z obrazem i znacznikiem alt w lewym górnym rogu. Powinien to być krótki opis obrazu i tego, co przekazuje. Podobnie jak tytuł, atrybut alt jest używany do opisania pliku obrazu, gdy przeglądarka nie może poprawnie wyświetlić pliku obrazu. Pomaga także odwiedzającym, którzy korzystają z czytników ekranu. Pomaga także robotom indeksującym Google lepiej rozumieć treść, ponieważ zwykle mogą one czytać tylko tekst, a nie obrazy. Upewnij się więc, że tagi alt i obrazy pasują do siebie, aby uzyskać maksymalną trafność.
Obrazy są naturalną częścią ludzkich wrażeń wizualnych, a wyszukiwarki, które chcą zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia, będą chciały je uwzględnić.
Dołączenie obrazów do mapy witryny zwiększa szanse na odkrycie i pomaga wyszukiwarkom wyświetlać Twoją witrynę w wynikach. Pomaga to wyszukiwarkom znaleźć obrazy, które mogły przeoczyć podczas indeksacji twojej strony internetowej.
Obrazy cyfrowe mają wymiary zwykle mierzone w pikselach. Chociaż wymiary określają rozmiar pliku (jeśli znasz wymiary swojego obrazu, możesz obliczyć rozmiar pliku), nie myl wymiarów z rozmiarem pliku. Rozmiar obrazu odnosi się do wymiarów obrazu (na przykład 1920 x 1080 pikseli). Rozmiar pliku określa, ile miejsca należy przechowywać na serwerze (np. 10 Megabajtów).
Oczywiście chcesz, aby Twoja witryna była jak najszybsza. Obrazy również stanowią znaczną część ogólnej wagi witryny. Oszczędzaj przepustowość i pozbądź się bólu głowy związanego z kompresją obrazów przed przesłaniem ich na swoją stronę internetową. Można to zrobić za pomocą programu Photoshop lub internetowego narzędzia do optymalizacji obrazu, Photoshop to płatny program ale równie dobrze w tym celu możesz użyć dowolnego darmowego narzędzia np. tj. GIMP.
Jeśli nie masz pewności, jak obrazy wpływają na szybkość Twojej strony, zalecamy skorzystanie z narzędzia Google PageSpeed Insights.
Poniżej zobaczysz wyniki optymalizacji naszej strony internetowej w podziale na urządzenia mobilne i duże ekrany, w swoich działaniach optymalizacyjnych musisz dążyć do tego żeby jak najbardziej zbliżać się do 100%
Zobaczyć znaczy uwierzyć, zwłaszcza jeśli chodzi o Google, czyli największą na Świecie wyszukiwarkę. Oczywiście zawartość strony ma pierwszeństwo, ale nie ma sensu publikować zdjęć, które nie mają nic wspólnego z treścią strony/ czy artykułu.
Dodaj odpowiedni tekst do obrazu, w tym odpowiednie informacje opisowe. Informacje na obrazach muszą być prawdziwe, dokładne i jasne tylko wtedy Google będzie w stanie je poprawnie zrozumieć a być może i nagrodzić cię za to darmowym ruchem (:
Dwie nowe funkcje Google pomogą Ci zwiększyć ruch i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania grafiki jeśli zastosujesz się do wskazówek związanych z optymalizacją obrazów zawartych w tym artykule. Korzyści na tym się nie kończą. SEO to zupełnie nowa gra zdominowana przez treści wizualne, a te funkcje mogą dać Ci przewagę nad konkurencją. Wiesz już czym jest Google Reverse Image Search i Google Lens, wykorzystaj tę wiedzę i wskazówki zawarte w tym artykule aby uzyskać przewagę konkurencyjną.
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Jeśli uznasz ten artykuł za wartościowy, przydatny, bylibyśmy wdzięczni za podzieleniem się nim w social mediach czy na jakimś forum dyskusyjnym.
Jeżeli masz jakieś pytania do optymalizaci obrazów, generalnie optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO czy może szukasz kogoś kto zbuduje ci szybką i dobrze zoptymalizowaną stronę internetową dla Twojej firmy – skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego, działamy w branży informatycznej od końca lat 90tych w Polsce i za granicą, a ta strona internetowa jest jedną z bardzo wielu za pomocą których promujemy własny biznes a to że to czytasz i dobrnąłeś aż tutaj jest najlepszym dowodem naszej w tym skuteczności (: