Długość artykułu wbrew pozorom nie jest tak istotna jak jego jakość choć treści wysoko specjalistyczne wyczerpujące temat wymagają obszernych treści a nie traktowania ogólnikowo.
Regularne pisanie wysokiej jakości treści to skuteczny sposób na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach.
Jednak długość artykułu wpływa również na rankingi. Być może zastanawiasz się jak długi powinien być post na blogu ?
Możesz określić idealną długość postów na blogu, przeglądając najnowsze badania dotyczące wyszukiwarek. Ta wiedza pomoże Ci udoskonalić ogólną strategię optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).
W tym poście wyjaśnię ci jaka powinna być optymalna długość artykułu na blogu po to aby taki post był dobrze oceniony zarówno przez czytelników jak i wyszukiwarkę internetową tj. Google.
Oto kilka wskazówek, jak podzielić długie artykuły, aby Twoje treści były ciekawsze.
Długość posta często zależy od tematu lub typu treści, które publikujesz. Na przykład szczegółowy artykuł marketingowy wymaga więcej słów niż zwykła aktualizacja. Podobnie długość poradnika będzie się różnić w zależności od liczby zastosowanych metod lub kroków.
Twoi odbiorcy docelowi również odgrywają ważną rolę w określaniu długości postów na blogu. Jeśli Twoi czytelnicy szukają szybkich rozwiązań problemów z WordPressem, postaraj się, aby Twoje treści były krótkie i na temat. Jeśli jednak twoi odbiorcy są zainteresowani szczegółowym przewodnikiem lub samouczkiem, powinieneś podać jak najwięcej informacji.
Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę SEO ,czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
W przypadku podstawowej zawartości (stron wzorcowych i postów, które powinni zobaczyć wszyscy odwiedzający) zalecana minimalna liczba słów to 900. Jeśli Twój post jest zbyt krótki, wyszukiwarki takie jak Google mogą uznać go za artykuł niskiej jakości. Są to posty, które są ignorowane (lub nawet karane) przez Google, ponieważ mają niewielką wartość dla ich czytelników, często nie są w ogóle przez Google indeksowane.
Jednocześnie zbyt długie posty mogą negatywnie wpłynąć na user experience (UX). Niektórych odwiedzających mogą zniechęcać długie artykuły, zwłaszcza jeśli nie mogą znaleźć odpowiedzi, której szukają w kilku pierwszych akapitach.
Google regularnie publikuje aktualizacje algorytmów. Mają one na celu poprawę jakości i trafności wyników wyszukiwania i są zazwyczaj związane z takimi czynnikami jak interakcja użytkowników z witryną. Ponadto Google zwraca baczną uwagę także na jakość treści.
Historycznie rzecz biorąc, Google faworyzował długie artykuły zawierające co najmniej 3000 słów. Jednak niektóre najnowsze dowody sugerują, że wyszukiwarki traktują teraz priorytetowo krótkie treści.
Okazuje się że przeciętny wynik pierwszej strony Google zawiera 1447 słów.
Niektóre źródła podają że idealna liczba słów dla postów na blogu jest nieco wyższa i wynosi około 2250–2500 słów.
Z drugiej strony Google często twierdzi, że liczba słów nie jest czynnikiem rankingowym.
Jeśli pierwsze wyniki dla danego zapytania obejmująokoło 2000 słów, sugeruje to idealną liczbę słów, aby spełnić intencje użytkownika. Dlatego zamiast ustalonej liczby słów dla każdego posta, warto mieć pewną elastyczność, patrzeć też co robi nasza konkurencja która jest już w TOP3+ w google i stosować podobną taktykę jeśli chodzi o ilość słów w naszych artykułach na blogu.
Jak widzieliśmy, wysoko wydajne posty często mieszczą się w przedziale 1500 – 2500 słów. To sugeruje, że długie posty mogą pomóc w kierowaniu większego ruchu organicznego do Twojej witryny.
Jednak długość twojego artykułu to tylko jeden aspekt do rozważenia. Przyjrzyjmy się kilku wskazówkom, które pomogą Ci stworzyć lepsze treści dla czytelników i wyszukiwarek.
Jak wspomniano wcześniej, Google stara się wyświetlać w swojej wyszukiwarce najtrafniejsze treści dla danego zapytania. Oznacza to, że treść musi być odpowiednia do intencji wyszukiwania, aby dobrze działać na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Termin odnosi się do tego, co użytkownik próbuje znaleźć, wprowadzając określone słowo kluczowe lub zapytanie.
Weźmy za przykład zapytanie „jak uruchomić własnego bloga”
Jeśli chcesz aby twoja strona była w TOP3+ na to zapytanie to musisz zadbać o to aby artykuł koncentrował się wokół procesu uruchomienia własnego bloga a nie np. o procesie tworzenia postów na blogu ponieważ użytkownik który zadaje takie zapytanie do Googla nie oczekuje porady jak pisać na blogu tylko on narazie nie ma jeszcze bloga, nie wie jak go uruchomić i szuka porady jak i gdzie może to zrobić . Siłą rzeczy więc jeśli twój artykuł jest o tworzeniu treści na bloga nie może się znależć w TOP3+ na to zapytanie ponieważ taki artykuł nie odpowiada intencji internauty a jeśli jej nie odpowiada Google uznaje że nie zasługuje on na to aby tam być.
Sądzę że dla wyszukiwarki Google sama długość tekstów na blogu nie ma znaczenia, liczy się trafność czyli właśnie wpisanie się w intencje użytkownika czy odpowiadamy na pytanie które zadał. Wskazówki dla webmasterów zalecają, aby strony zawierały przydatne i dokładne informacje oraz odpowiednie słowa kluczowe w treści.
Widzieliśmy już, jak ważne jest uwzględnienie intencji użytkownika. Są jednak inne rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoje artykuły spełniały standardy jakości Google.
Dlatego warto rozważyć wpisy gościnne na innych blogach. Na przykład możesz publikować artykuły informacyjne z linkami do powiązanych postów w swojej witrynie. Najlepiej opublikuj swoje treści w zaufanej witrynie o dużym natężeniu ruchu organicznego.
Wysokiej jakości treści pomagają budować wiarygodność i zaufanie w Twojej niszy. Pomoże Ci to uzyskać wyższą pozycję w Google i zbudować grono lojalnych czytelników i klientów. Dlatego zalecamy skupienie się na zawartości (jakości) strony, a nie na liczbie znaków.
Jeśli piszesz dłuższe posty, upewnij się, że treść jest łatwa do odczytania i śledzenia. Duże fragmenty tekstu mogą łatwo zniechęcić czytelników, zwłaszcza jeśli czytają Twój post na małym ekranie. Może to negatywnie wpłynąć nie tylko na konwersje, ale również na SEO.
Sztuczka polega na podzieleniu treści na małe, strawne sekcje. Spójrzmy na kilka skutecznych sposobów, aby to zrobić.
Te wskazówki są szczególnie przydatne podczas tworzenia typowych prostych treści. Artykuły specjalistyczne są zwykle dłuższe i bardziej szczegółowe niż zwykłe publikacje. Zawiera również linki, które kierują użytkowników do innych wpisów i stron w serwisie.
Dlatego musimy sprawić, by te ważne artykuły były łatwe do zrozumienia. To zachęca odwiedzających do przeczytania (lub przynajmniej obejrzenia) całego posta i kliknięcia zawartych w nim linków.
Jeśli korzystasz z Yoast SEO, wtyczka może dostarczyć kilku sugestii, jak poprawić czytelność Twoich postów. Na przykład poinformuje Cię,czy sekcja lub zdanie jest za długie.
Pisząc długie artykuły ,nie chcesz czuć się ograniczony liczbą słów. Chcemy przekazać jak najwięcej informacji, używając jak największej liczby słów. O ile mają przejrzystą strukturę, w niczym to nie przeszkadza, wręcz przeciwnie, jest to lepiej oceniane zarówno przez czytelnika jak i przez Google.
Właściwe użycie obrazów może sprawić, że Twoje treści będą bardziej interesujące i wciągające. Zdjęcie w treści artykułu może być również używane jako separator między głównymi sekcjami posta.
Długie artykuły mogą wymagać więcej zdjęć. Jednak włączenie wielu mediów może spowolnić twoją stronę i zwiększyć współczynnik odrzuceń. Dlatego zaleca się kompresję obrazów użytych w artykule.
Możesztakżedodać tekst alternatywny do swoich obrazów. Ułatwia to dostępdoTwojejwitryny,informującosobykorzystającezczytnikówekranu, oczymjest zdjęcie.
Tekst alternatywny zapewnia wyszukiwarkom dodatkowe informacje o Twoich treściach. Zapewni to, że Twoje obrazy zostaną odpowiednio zindeksowane i poprawi ranking Twojego posta.
Możesz także dołączyć odpowiednie filmy do swoich treści. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli piszesz długie samouczki lub posty instruktażowe. Na przykład możesz opisać proces rozwiązywania problemów w krótkim filmie i dołączyć instrukcje.
Podobnie jak obrazy, filmy mogą spowolnić Twoją stronę. Zamiast więc przesyłać je bezpośrednio na swoją stronę, dlatego film taki możesz wgrać na Youtube-a i osadzić okienko tego filmu w poście.
Naturalne połączenie multimediów i tekstu może poprawić wrażenia użytkownika. Może to poprawić ranking długich treści.
Jak widzisz nazbyt duża koncentracja na czymś takim jak długość artykułu może się skończyć tym że zaczniemy tracić z oczu to co powinno nam przyświecać a mianowicie odpowiedź na pytanie użytkownika które wpisał w Google, nasza treść przede wszystkim powinna odpowiadać na to pytanie. Kwestia szczegółowości artykułu jego długości to sprawa równie ważna, nie mniej jednak długość artykułu nie jest najważniejszym czynnikiem rankingowym jaki Google bierze pod uwagę.
Jeżeli chcesz otrzymywać newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeśli masz jakieś pytania do tematu tego artykułu, chcesz porozmawiać ,skorzystaj z formularza który jest poniżej, rozmowa nic nie kosztuje, zajmujemy się także budową stron i sklepów internetowych więc jeśli dopiero stoisz przed tym przedsięwzięciem – także możemy Ci pomóc.