Content marketing jest ważnym elementem każdej strategii marketingowej. W ten sposób budujesz relacje z klientami, dzielisz się informacjami i edukujesz ich na temat swojej marki.
Content marketing to także świetny sposób na generowanie ruchu i leadów dla Twojej firmy.
Ale czym dokładnie jest content marketing? I dlaczego jest ważny?
Marketing treści to tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych i spójnych treści, których celem jest przyciągnięcie i utrzymanie jasno określonej grupy odbiorców – i ostatecznie przekształcenie tych odbiorców w klientów.
Wiele osób myśli, że wystarczy umieścić na swojej stronie internetowej jeden lub dwa wpisy na blogu, ale za czymś takim nie stoi żadna prawdziwa strategia. Aby być naprawdę skutecznym w budowaniu audytorium i zdobywaniu ruchu na blogu/ stronie firmowej dzięki marketingowi treści, musisz mieć plan , jeszcze zanim zaczniesz tworzyć jakiekolwiek treści.
Tu z pomocą mogą przyjść takie narzędzia jak Sztuczna Inteligencja (:
Mówiąc językiem nietechnicznym, narzędzia do copywritingu (tworzenia treści) oparte na sztucznej inteligencji to „roboty” do pisania, które pomagają ludziom za pomocą słów w tworzeniu treści różnorakich ,głównie treści na strony internetowe/blogi. Jeśli prowadzimy firmę i mamy profile społęcznościowe to możemy tego użyć do tworzenia treści na te profile, czy na bloga firmowego.
Dla copywriterów jest po to, aby pomóc im przebić się przez brak weny i przyspieszyć pracę nad tekstem
Sprawdźmy tu kilka narzędzi tego typu czy nadają się do tworzenia treści czytelnych/ logicznych dla człowieka czy nie.
To łatwe w użyciu narzędzie generuje tekst, spróbujmy wprowadzić do niego jakiś tekst, np. mamy firmę zajmującą się cyklinowaniem podłóg i prowadzimy bloga z poradami, wprowadżmy zatem jakiś tekst do Copyai i zobaczymy co się stanie (:
Marketing treści sztuczna inteligencja
Tutaj mamy wynik, pierwsze akapity tekstu wygenerowanego przez sztuczną inteligencję Copyai
content marketing – sztuczna inteligencja
Prawda że proste. (:
Strona posiada bezpłatny trial, 7 dniowe konto które pozwoli ci przetestować wszystkie opcje tego narzędzia.
Jak na tak krótką formę, muszę przyznać, że robi wrażenie. W przypadku długich form jest całkiem ok. Z marketingowego punktu widzenia może tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem SEO. Według opinii wielu specjalistów z branży copywritingu jest to obecnie jedno z najlepszych narzędzi AI na rynku.
Porozmawiajmy o kosztach: Wersja Pro zaczyna się od 49 $ miesięcznie, ale możesz zaoszczędzić wybierając rejestrację na rok z góry.
Outranking ma ustrukturyzowany sposób pisania tekstu, jest doskonałym narzędziem, aby przestać zadręczać się doborem słów i strukturą zdań.Niestety ma to swoją cenę, abonamenty rozpoczynają się od 79$ miesięcznie, można zaoszczędzić na planie rocznym, ale jest to i tak o wiele droższe narzędzie niż Copyai, niestety nie udostępniają trialu więc jedyne co mogę tu udostępnić to poniższe ekrany … szkoda „Outranking” ….. czego się obawiacie że nie udostępniając triala ????
copywriting outrank
To kolejne narzędzie AI z przyjaznym dla użytkownika pulpitem nawigacyjnym, które zapewnia dość dobrze czytającą się kopię. Niestety dedykowane jest na rynek anglojęzyczny więc jeśli masz biznes np. w UK, Irlandii czy USA może to być świetne narzędzie do generowania anglojęzycznych treści
copywriter ryterai
Otrzymujemy całkiem niezłe teksty. Możesz zaznaczyć zdanie, aby je rozwinąć, skrócić lub przepisać.
Te narzędzia nie zastępują ludzkich copywriterów, mogą pomóc w konspektach i sekcjach. Najlepszy sposób użycia to raczej pomoc w pisaniu, to narzędzie pomaga wyrwać się z blokady pisarza.
Koszt: 49$ miesięcznie
Najbezpieczniej jest używać go do ogólnych tematów.
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję na swoją korzyść do tworzenia treści ?
Pomyśl o długoogonowych słowach kluczowych, gdybyś szukał określonego tematu, co wpisałbyś w pasku wyszukiwania?
Czy szukając np. firmy cyklinującej parkiety w dzielnicy Warszawa Mokotów zadawałbyś googlowi pytania tj „cyklinowanie” czy raczej „dobra i tania firma cyklinująca parkiety na Mokotowie” ?
Jakiej odpowiedzi byś chciał?
Kiedy myślisz w ten sposób, masz jasną wizję tego, jak powinien wyglądać Twój artykuł.
Teraz wstaw swój temat i pozwól narzędziu AI wygenerować konspekt, przeprowadzić ocenę i wypełnić sekcje.
Jeśli utkniesz, nakarm go kilkoma wierszami, a on zasugeruje resztę. To nie jest narzędzie które będzie pisać za ciebie, to ty musisz wykazać się inwencją, tego typu narzędzia podsuwają jedynie pomysły które możesz wykorzystać.
To jest prawdziwe zastosowanie narzędzi AI do tworzenia treści na strony internetowe, ma być asystentem pisania, a nie przyciskiem automatu i generować treści na żądanie.
Jesteśmy na progu przełomu sztuczna inteligencja jest coraz lepsza.
Oczekuje się, że nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe, zastąpią 85 milionów miejsc pracy do 2025 r. Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja wpłynie na pisarzy ludzi którzy tworzą treści, ale prawdziwe pytanie brzmi: czy sztuczna inteligencja zastąpi copywriterów i twórców treści?
Wielu uważa sztuczną inteligencję za zagrożenie dla copywriterów i twórców treści, podczas gdy inni uważają, że jest to najlepsza rzecz od czasów krojonego chleba. Te narzędzia mają wspomóc pracę copywriterów a nie ich zastąpić (przynajmniej narazie …)
Dla marketingowców, którzy chcą codziennie produkować duże ilości treści, może to być spełnienie marzeń. Jednocześnie może to być przerażające dla copywritera lub twórcy treści, który ceni sobie proces pisania oryginalnych treści i postrzega technologię jako zagrożenie dla swojego utrzymania.
Niestety jest to także koszmar dla odbiorców treści którzy szukają fachowej wiedzy …. powiedzmy sobie wprost tworzenie artykułów na blogi z pomocą AI to takie trochę „lanie wody” …. czy wzbogaci to ludzkość ?
Nie sądzę.
Osobiście uważam że można tego typu narzędzia wykorzystywać jako coś co wspomaga pracę osoby piszącej na określony temat ale nie może zastąpić jej wiedzy w danej materii, to ty masz być ekspertem w branży o której piszesz aby być wiarygodnym.
Zastanawiasz się jak zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, lub nie masz jeszcze strony internetowej a chciałbyś pozyskiwać klientów z internetu ?
Jeśli jesteś zainteresowany darmową reklamą swojego biznesu w internecie, możesz zasubskrybować nasz newsletter, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu.
Skontaktuj się z nami za pomocą poniższego formularza kontaktowego , rozmowa nic nie kosztuje, budujemy strony internetowe od końca lat 90tych poprzedniego stulecia, na wszystkich kontynentach, możemy pomóc.