Strategia marketingowa na LinkedIn
16 stycznia 2023Jak osiągać pozycje w Google bez backlinków ?
18 stycznia 2023Jak się przyjęło powszechnie uważać strona internetowa firmy to de facto jej wirtualne biuro, tam też przychodzą klienci i patrzą, przysłowie mówi żeby nie oceniać książki po okładce, niestety nie ma to zbyt szerokiego zastosowania w praktyce ponieważ klienci odwiedzający twoje wirtualne biuro patrzą i widzą i nie miej złudzeń że wyciągają wnioski, niestety, lub stety. Niestety bo to zła informacja dla firm które mocno zaoszczędziły na budowie strony internetowej, stety bo Ty to czytasz i masz okazję temu zapobiec. O tym dlaczego nie warto oszczędzać na budowie strony internetowej w poniższym artykule
SPIS TREŚCI
1.Szybkość strony internetowej
2.Responsywnosć
3.Design strony internetowej
4.Interaktywność strony internetowej
5.Wideo na stronie internetowej
6.Paralaksa
7.Nazwa domeny
8.Kolorystyka strony internetowej
9.Czytelność
SZYBKOŚĆ STRONY INTERNETOWEJ
Statystyki pokazują że czas jaki masz jako właściciel firmowej strony internetowej to najczęściej do 5 sekund zanim odwiedzający twoją stronę internetową ją zamknie. Niestety nie wiedzieć czemu wciąż jest to czynnik który przez właścicieli stron internetowych jest bagatelizowany.
Szybkość działania strony internetowej ma ogromne wielowymiarowe znaczenie, po pierwsze, przez pozorne oszczędności na tzw. hostingu (czyli serwerze pod stronę internetową) tracić możesz potencjalnych płacących klientów, po drugie jeśli liczysz na jakikolwiek ruch organiczny z wyszukiwarki Google możesz o nim zapomnieć jeśli nie zadbasz o to żeby twoja strona internetowa szybko się otwierała i szybko działała ponieważ dla wyszukiwarki Google jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych który determinuje to czy otrzymasz z Googla jakiś darmowy ruch na swoją stronę internetową czy nie.
Zastanów się czy warto zaoszczędzić 100 czy 200 zł rocznie na dobrym, szybkim hostingu , bo straty mogą być większe o rzędy wielkości w skali roku, wszystko zależy od tego ile wart jest dla ciebie jeden klient/ zlecenie.
RESPONSYWNOŚĆ
Responsywność to nic innego niż dopasowanie strony internetowej do małych ekranów, bardzo różnych rozdzielczości ,orientacji pionowej i poziomej, jeśli twoja strona internetowa nie jest dostosowana do małych ekranów, praktycznie mogę powtórzyć to co w punkcie powyżej czyli że automatycznie tracisz lwią część ruchu ponieważ tak się składa że ponad 60% ruchu internetowego dziś to już ruch z urządzeń mobilnych. Po drugie skazujesz się na banicję w Google – niestety, responsywność czyli dostosowanie do dzisiejszych trendów czyli preferencji użytkowników to jeden z kilku najważniejszych czynników rankingowych dla najważniejszej wyszukiwarki Świata – Google.
Naprawdę nie warto oszczędzać na budowie strony internetowej – to jednorazowy koszt, to wirtualne biuro które będzie dla ciebie pracowało latami – to jak wydajnie /efektywnie – zależy od tego jak bardzo będziesz oszczędzał na jego budowie.
DESIGN STRONY INTERNETOWEJ
Od początku istnienia internetu istnieją różne trendy w projektowaniu stron internetowych, jedni przeładowują je grafiką i ruchomymi elementami jak by to było wesołe miasteczko, inni – totalna asceza czysty tekst i białe tło (:
Ani jeden ani drugi wariant nie jest dobry. Przeładowanie strony elementami audiowizualnymi może spowodować jeden efekt – użytkownik może poczuć że trafił na zupełnie inną stronę niż oczekiwał, że to jest jakaś złośliwa reklama itp. – niestety to bardzo częste wyobrażenie.
Drugi wariant stron internetowych tzw. minimalistycznych do granic możliwości – sprawia że twoja strona internetowa wygląda „tanio” – nie wzbudza zaufania, a to też nie jest dobre.
Trzeba znaleźć drogę środka, myślę że za przykład może posłużyć taka strona jak ta, strona nie jest przesadnie przeładowana grafiką, klient od razu wie na stronę jakiego specjalisty trafił, strona jest czytelna.
INTERAKTYWNOŚĆ
To nic innego jak możliwość interakcji użytkownika ze stroną czyli np. wypełnienia formularza kontaktowego, zainicjowania czatu na Whatsapp itp. ale może to być również FAQ (czyli najczęściej zadawane pytania) w formie listy nagłówków gdzie po najechaniu na dany nagłówek przestrzen pod nim się rozsuwa pokazując jego rozwinięcie. Są to wszystkie elementy na stronie których kliknięcie lub najechanie na nie kursorem powoduje jakąś reakcję. Warto to mieć na stronie internetowej szczególnie jeśli chodzi o formy kontaktu.
WIDEO NA STRONIE INTERNETOWEJ
Niedawno pisałem o nie przeładowywaniu strony internetowej elementami audiowizualnymi teraz piszę o Wideo na stronie (: – to co powyżej to było moje zdanie, ale nie sposób dyskutować z faktami, trendami które są co nie oznacza że muszą one być czymś dobrym. Stajemy się populacją obrazkową i to jest fakt, ludzie chłoną dziś głównie treści wizualne (wideo) czyli ruchome obrazy, jest to katastrofalne ponieważ umiejętność czytania zanika, a już czytanie ze zrozumieniem za dekadę lub dwie może być cechą unikalną …
Niestety, takie mamy czasy, dlatego mimo wszystko warto rozważyć wdrożenie wideo w swojej strategii marketingowej, możesz na stronie internetowej osadzić wideo np. publikując je wcześniej na youtubie, jest to bardzo proste i uatrakcyjni mocno np. twoje posty na blogu, niektórzy nie lubią czytać, dziś niestety większość tego nie lubi, ale firmy coraz częściej blogują bo to przyciąga ruch organiczny z Google-a ale człowiek który trafi na twojego bloga firmowego nie koniecznie musi lubić czytać. Daj mu alternatywę, przeczytaj, albo obejrzyj, albo jeszcze lepiej, przeczytaj, obejrzyj lub posłuchaj. Oprócz wideo możesz na stronie internetowej osadzić także podcast, ludze często słuchają np. podczas jazdy samochodem czy biegania/ uprawiania sportu.
PARALAXA
Jest to nic innego jak wizualny efekt tzw. pływającego tła, najczęściej jest to jakaś sekcja na stronie gdzie przewijając ją w dół widzimy jak spod tekstu czy innych elementów graficznych „ucieka” nam tło/jakiś obrazek którym to tło jest wypełnione, to jest efekt paralaxy.
To często osadzany element na stronie, stosowany z głową może bardzo ją uatrakcyjnić ale nie radzę z tym przesadzać, szczególnie na urządzeniach z małym ekranem (szybkość wczytywania strony jest tam uzależniona także od siły sygnału komórkowego)
NAZWA DOMENY
Od czasów gdy Google mocno namieszało w swoim algorytmie dekadę temu rozpoczął się nieśmiały trend odejścia od domen które zawierały w nazwie słowa kluczowe ważne w danej branży. Kiedyś było to mocno nadużywane, dziś jeszcze działa, ale nie wszędzie i nie w każdym przypadku. Ale tu nie o tym.
Generalna zasada jaka dziś obowiązuje w przypadku stron firmowych jest taka aby jeśli to jest możliwe domena miała nazwę firmy, nie zawsze jest to możliwe bo czasami nazwa firmy potrafi być tak długa że domena wyglądałaby dziwnie więc stosuje się niekiedy różne skróty. Generalna zasada /trend na chwilę obecną jest taki że domena powinna być krótka, łatwa w zapamiętaniu /przekazie ustnym. Nie ma sensu na siłę wplatać w jej nazwę słowa kluczowego np. hydrauliktanio.pl czy czegoś podobnego ponieważ tj. napisałem obecnie aby wypromować tak grube słowo jak hydraulik czy inne tego kalibru to irracjonalne koszty i czas, więc nie da nam to praktycznie żadnych korzyści pod kątem SEO. Wybierz domenę tożsamą z nazwą firmy jeśli jest to możliwe, ruch z Google ściąga się dziś nie na główne topowe frazy kluczowe ale na setki fraz z tzw. długiego ogona m.in. poprzez blogowanie.
KOLORYSTYKA STRONY INTERNETOWEJ
Jeśli mówimy o odczuciach internauty najlepiej sprawdzają się ciepłe barwy, tekst na białym tle, choć nie wszędzie, nie w każdej sytuacji, niektórzy lubią oglądać strony które mają czarne tło i szare napisy (nie białe bo są zbyt kontrastowe) bo przeglądają strony w internecie głównie w nocy w łóżku na smartfonie. Ale o ile taką stronę dobrze przegląda się w nocy, w ciemności to już niekoniecznie za dnia. Moim zdaniem ruch w ciągu dnia jest znacznie większy niż w nocy i warto trzymać się tej pierwszej zasady i nie pozbawiać się go. Odpowiedz sobie na pytanie ile dziś w ciągu dnia odwiedziłeś stron które miałyby czarne tło ? (:
CZYTELNOŚĆ
Strona przeładowana różnymi informacjami może przytłoczyć czytelnika, dlatego warto zadbać o to aby szybki kontakt do Ciebie był dobrze na niej wyeksponowany. Zadbaj o to aby menu strony nie uciekało podczas przewijania jej, dotyczy to głównie urządzeń mobilnych gdzie uwaga uzytkownika jest mocno rozproszona, on musi mieć zawsze pod nosem header na którym są te 3 lub 4 kreseczki symbolizujące menu „żeby się nie zagubił” ….
Funkcja ta to tzw. sticky header czyli przyklejony nagłówek który nie ucieka w trakcie przewijania i jest zawsze pod ręką, czytelnik może szybko dotrzeć w obszar strony który go interesuje
Unikaj tzw. popup-ów czyli znienawidzonych przez wszystkich wyskakujących okienek. To powoduje natychmiastową chęć ucieczki.
Jeżeli chcesz otrzymywać bezpłatny newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeżeli stoisz dopiero przed wyborem firmy która zbuduje ci stronę internetową a chciałbyś aby ktoś zrobił to porządnie tak aby twoje wirtualne biuro nie odstraszało ani klientów ani wyszukiwarki Google – skontaktuj się z nami za pomocą poniższego formularza kontaktowego , mamy dobre stawki i rozsądne terminy realizacji.