Jak zrobić stronę internetową HTML w notatniku ?
6 stycznia 2023Wizualna hierarchia strony internetowej
11 stycznia 20235 Trendów SEO na 2023 rok
i jedna niezwykle istotna rada (:
SEO to nieustanny wyścig o jak najwyższe pozycje w rankingu najważniejszej wyszukiwarki Świata – Google, co robić aby nasza strona miała szanse na pozyskiwanie wartościowego ruchu z tej wyszukiwarki ?
O tym w poniższym artykule.
Na skróty
- Po raz kolejny „treści”
- Mobile First
- User Experience
- Szybkość strony internetowej
- Nie rób tego pod jakimkolwiek pozorem
Po raz kolejny treści
Nic się nie zmieniło w tej materii, Google nadal premiuje witryny które mają wartościowe często dodawane treści które angażują użytkowników strony internetowej, mówiąc krótko które przytrzymują czytelnika na dłużej na naszej stronie jest to absolutnie kluczowe, wiele firm oddaje tworzenie treści na zewnątrz co moim zdaniem dobrym pomysłem nie jest bo powiedzmy sobie wprost, tworzenie treści przez copywriterów to takie trochę lanie wody, nikt nie napisze lepiej o swojej branży, usługach niż właściciel firmy lub pracownicy którzy są nie tylko „pisarzami” ale przede wszystkim specjalistami w twojej firmie i wiedzą po prostu o czym piszą. Nikt nie przekaże w treści artykułu na blogu firmowym treści lepiej niż specjalista który zajmuje się daną dziedziną.
Kieruj się zawsze zasadą że treści na twoim blogu firmowym na stronie internetowej mają być przede wszystkim tworzone dla czytelnika a nie bota wyszukiwarki, mają to być teksty które rzeczowo odpowiadają na pytania twoich potencjalnych klientów, rozwiązują jakieś ich problemy i nie, nie mam tu na myśli po prostu prezentacji swoich nowych usług lub produktów i pisania w kółko o nich, mam tu na myśli wszelkiego rodzaju porady z twojej branży które pozwolą twoim potencjalnym klientom nabrać przekonania że jesteś ekspertem w swojej branży i warto powierzyć ci swoje pieniądze.
Mobile first
Niestety, cały Świat zmierza w tym kierunku z czym możemy się nie zgadzać, ale nie możemy tego ignorować, już ponad 60% ruchu w internecie generują urządzenia „mobilne” a więc smartfony, czego by nie mówić o tych diabelskich urządzeniach które okradają nas wszystkich z czasu, nasze dzieci nierzadko wpędzają w uzależnienie, my jako przedsiębiorcy nie możemy ich ignorować. Dlatego musisz zadbać o to aby twoja strona była wyszlifowana w najdrobniejszych detalach pod kątem obsługi na urządzeniach mobilnych, jest to konieczne bo jeśli tak nie będzie Google skieruje twoją stronę internetową na margines wyników wyszukiwania. Nie będziesz miał szans na jakikolwiek sensowny ruch. Google wychodzi z założenia że jeśli jakaś strona utrudnia życie odbiorcy , nie zasługuje na bycie w rankingu wyszukiwarki. Strona musi być czytelna na każdym typie małego ekranu, musi być ergonomiczna w obsłudze.
User Experience
Doświadczenia użytkownika, na to jak na naszej stronie internetowej czuje się nasz odbiorca ma wpływ wiele czynników, należy m.in do nich ergonomia korzystania z naszej strony internetowej, wygodna i czytelna nawigacja, szybko wczytujące się podstrony, użyteczne artykuły na blogu które zatrzymują czytelników na dłużej, to są wszystko czynniki rankingowe dla wyszukiwarki Google, to co jest dobre dla użytkownika jest dobre dla Google a jeśli coś jest dobre dla Google – zostaniesz za to wynagrodzony darmowym ruchem/wyższymi pozycjami w rankingu.
Szybkość działania strony internetowej
Po pierwsze szybkość jak by powiedział mój syn oglądający bajkę Zygzak McQueen (((:, musisz zwracać baczną uwagę na szybkość działania swojej strony ponieważ jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych dla Google ,także w 2023 roku. Nie przeładowuj swojej strony nieskompresowanymi dużymi zdjęciami, nie przesadzaj z osadzaniem treści na blogu np. z Youtuba bo każdy osadzony z innej strony element opóźnia mocno wczytanie strony na urządzeniu użytkownika. Pamiętaj że w szczególności koncentracja uzytkowników smartfonów jest bardzo ograniczona, są to osoby które bardzo szybko można skierować na inne tory np. stronę naszej konkurencji jeśli nasza strona internetowa będzie się zbyt wolno wczytywać.
To nie jest tak jak na komputerze czy laptopie że człowiek otwiera sobie 20 zakładek w przeglądarce w każdej się coś wczytuje i po kolei otwieramy każdą sprawdzając zawartość, możemy poczekać bo nigdzie nam się nie śpieszy.
Użytkownik smartfona najczęściej jest w biegu, albo na krótkiej przerwie, on nie ma czasu więc liczy się dla niego czas, poza tym mały ekranik nie pozwala na wygodne przeglądania 20 zakładek otwartych w przeglądarce, tylko otwiera się jedną stronę internetową a jeśli ona wczytuje się dłużej niż kilka sekund to klika się strzałkę w tył i otwiera się drugą, pamiętaj że masz dosłownie 4-6 sekund , nie więcej po tym czasie stracisz uwagę potencjalnego klienta. Dlatego uwierz mi – pozorne oszczędności na budowie strony internetowej, na odpowiednio szybkim hostingu czy tuningu strony nie mają sensu bo utrata potencjalnych korzyści z płącących klientów którzy z powodu wolno działającej strony internetowej może przybrać gigantyczne sumy. Będziesz przepalał tysiące zł na reklamę i miał z niej np. 1/10 tego co mógłbyś mieć gdybyś nie zaoszczędził kilkuset zł na hostingu czy stronie internetowej.
Content is KING
W 2023 roku jak już wspomniałem treści nadal mają znaczenie, ale nie chodzi tylko o publikację nowego artykułu raz na miesiąc czy raz na pół roku, aby utrzymać wysokie zainteresowanie wyszukiwarki Google musisz publikować nowe treści na stronie internetowej znacznie częściej. Absolutnym minimum w mojej ocenie jest publikacja przynajmniej jednego merytorycznego długiego wysokiej jakości artykułu tygodniowo, to jest absolutne minimum.
Ponadto, jeśli na twoim blogu firmowym są artykuły których treść mogła się z biegiem czasu zdezaktualizować – musisz je aktualizować to jest bardzo ważne ponieważ Google treści zdezaktualizowane spycha na margines wyników wyszukiwania, aktualizując stare wpisy znów przyciągasz uwagę Googla oraz czytelnika który może się zamienić w płacącego klienta – pamiętaj o tym.
Sztuczna Inteligencja
Na koniec dobra rada, istnieje na rynku wiele narzędzi opartych o tzw uczenie maszynowe ,są to po prostu generatory contentu, treści. Jest mnóstwo firm które korzystają z tego typu narzędzi ale powiem ci tak – to ma bardzo krótkie nogi, algorytm Googla jest coraz bardziej wyrafinowany, odpowiedz sobie na takie pytanie, czy po kilku latach blogowania chciałbyś mieć fundament na którym dalej będziesz mógł piąć się w górę potęgując efekt kuli śniegowej, czy bierzesz pod uwagę zawalenie całej konstrukcji z dnia na dzień przy np. kolejnej aktualizacji algorytmu Googla i utratę 99% ruchu w ciągu np. jednej nocy ….
Moim zdaniem nie warto korzystać z takich narzędzi bo to wcześniej czy póżniej podmyje fundamenty twojego biznesu, warto tworzyć treści samodzielnie, zasada jest jedna, piszesz dla czytelnika a nie dla wyszukiwarki, tego typu artykuły potrafią zarabiać latami generując ci zapytania klientów którzy będą znacznie bardziej przekonani do twoich usług czytając twoje eksperckie treści niż do zakupu usługi w firmie w której AI albo Copywriter leje wodę ….. Ludzie nie są głupi, jeśli ktoś połapie się że lejesz tzw. wodę jaką może mieć pewnosć że nie wykonasz dla niego usługi na takim samym poziomie ?
No właśnie ….
Jeżeli chcesz otrzymywać newsletter w którym będą powiadomienia o nowych artykułach tego typu na naszym blogu, mozesz się do niego zapisać tutaj, jest on bezpłatny, niezobowiązujący do czegokolwiek (:
Jeśli myslisz dopiero nad uruchomieniem własnej strony internetowej i chcesz aby to ktoś zrobił dobrze, aby strona dała ci pełną elastyczność w implementowaniu zmian które niesie „prawo unijne” – skontaktuj się ze mną za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego – rozmowa nic nie kosztuje.